Poczta Polska uruchomiła nowe funkcjonalności na swojej stronie pocztex.pl, by ułatwić klientom zakupy. Teraz nadawanie i opłacanie przesyłek będzie możliwe przez internet.
Spółka udostępniła możliwość dokonywania bezgotówkowych płatności za nadanie przesyłki. Klienci odwiedzający nową stronę internetową Pocztexu, dostępną pod adresem pocztex.pl, mogą wycenić, ale też opłacić przesyłkę.
Dodatkowo, zyskali także możliwość samodzielnego wygenerowania i wydrukowania etykiety, co ma skrócić czas potrzebny na obsługę w placówce pocztowej. W ramach nowych udogodnień, klienci mogą także wygenerować etykietę z opcją dokonania płatności później – np. u kuriera albo w placówce.
Nowa strona internetowa pocztex.pl oferuje usługi dla dwóch grup klientów: detalicznych (osób indywidualnych) oraz biznesowych (dla firmy).
By nadać paczkę, na stronie głównej wybieramy format przesyłki oraz jedno z 3 możliwych miejsc jej dostarczenia (na adres, do punktu lub automatu pocztowego). Po wprowadzeniu danych, pojawia się wycena wybranej usługi. Po kliknięciu: „Nadaj przesyłkę” trzeba wprowadzić szczegółowe parametry nadania i można skorzystać z usług dodatkowych oraz wybrać opcję wysyłki. Na końcu pojawi się możliwość opłacenia przesyłki, którą klient chce nadać w placówce pocztowej. Po zakończeniu procesu etykieta adresowa jest przesyłana na wskazany przez klienta adres email.
"Wprowadzamy nowy standard usług świadczonych w ramach Pocztexu. Doręczenie w przewidywanym terminie D+1, czyli następnego dnia po nadaniu, to nasza odpowiedź na wymagania rynku. Klientom oczekującym błyskawicznego doręczenia ważnych przesyłek, dedykujemy usługę Na Dziś, czyli dostawę w wybranych miastach i relacjach tego samego dnia. Ponadto coraz więcej usług w ramach Pocztexu, takich jak możliwość płatności za przesyłkę, dostępnych jest online" – zaznacza Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.
Zmiany w usługach
Prezentacja nowej oferty Pocztexu odbyła się podczas konferencji prasowej 15 listopada br. W pierwszej kolejności Poczta Polska zaprezentowała unowocześniony znak swojej marki kurierskiej. Biało-czerwone skrzydło widniejące w nowym logo Pocztexu z jednej strony ma symbolizować dynamikę i szybkość, a z drugiej akcentować 100 proc. polski kapitał marki. Celem rebrandingu ma być wzmocnienie pozycjonowania marki w nowoczesnych kanałach komunikacji oraz zaakcentowanie pozytywnych zmian, jakie odczują klienci korzystający z usługi.
Poczta Polska planuje wprowadzenie kolejnych udogodnień - wkrótce klienci mają zyskać dostęp do aplikacji mobilnej, zapewniającej m.in. możliwość nadania przesyłek Pocztex, ich śledzenie oraz odbiór z automatów paczkowych. Twórcą tego rozwiązania informatycznego, obejmującego także dostęp do Panelu Klienta dla osób korzystających z komputerów, będzie spółka z grupy spółek Poczty Polskiej - Poczta Polska Usługi Cyfrowe.
Na podst. informacji prasowej.
Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.