Biznes i Finanse
Federalna Komisja Handlu zajmie się badaniami Facebooka na temat negatywnego wpływu jego produktów
Federalna Komisja Handlu (FTC) w USA zajmie się analizą wewnętrznych badań Facebooka na temat negatywnego wpływu jego produktów na zdrowie psychiczne użytkowników. Urzędników szczególnie mają interesować dane, które mogą wskazywać, że koncern nie wywiązał się z zawartej w 2019 roku z FTC ugody w związku z naruszeniami prywatności osób korzystających z jego usług.
Według informacji podawanych przez dziennik “Wall Street Journal” agencja chce skupić się m.in. na badaniach dotyczących wpływu Instagrama na nieletnich użytkowników tej aplikacji a także na analizach, które wykazały, że algorytmy Facebooka wzmacniają podziały społeczne.
Federalna Komisja Handlu nie komentuje doniesień gazety, Facebook z kolei zadeklarował, że "zawsze jest gotów odpowiedzieć na pytania regulatorów i będzie dalej współpracował w ramach rządowych postępowań".
Facebook: nasze badania zostały źle zinterpretowane
Komisja postanowiła przyjrzeć się wewnętrznym analizom Facebooka po serii doniesień na temat nieprawidłowości w praktykach biznesowych firmy, które opisała sygnalistka Frances Haugen, wcześniej pracująca dla koncernu. Haugen ujawniła serię dokumentów, w których zawarto m.in. wyniki badań nad wpływem Instagrama na nastolatki, a także inne informacje opisane przez "WSJ" w serii artykułów "The Facebook Files".
Omawialiśmy je dla Państwa na łamach CyberDefence24.pl m.in. w materiale poświęconym uprzywilejowaniu elit i wyjęciu ich spod mechanizmów moderacji Facebooka, a także kłopotach koncernu z doliczeniem się rzeczywistej liczby użytkowników jego głównej platformy.
Facebook po doniesieniach Haugen poinformował, że dziennikarze "WSJ" źle zinterpretowali wyniki badań, a sam koncern "dużo inwestuje w ludzi i technologie mające zapewnić bezpieczeństwo jego platformy".
Według nowojorskiej gazety, FTC pozostaje w kontakcie z prawnikami Haugen. Sama Komisja jest kluczowym w USA regulatorem, jeśli chodzi o praktyki biznesowe wielkich firm internetowych, w tym - nieuczciwą konkurencję.
Dziennik spekuluje, że jedną ze spraw, które w swoim postępowaniu zamierza podjąć FTC, jest kwestia tego, czy Facebook powinien ostrzegać użytkowników o możliwym negatywnym oddziaływaniu jego produktów.
Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.
Haertle: Każdego da się zhakować
Materiał sponsorowany