Biznes i Finanse
Cyberatak na popularną wytwórnię muzyczną. Wyciekły dane klientów
Wytwórnia muzyczna Warner Music Group padła ofiarą cyberataku, w wyniku którego doszło do wycieku danych klientów. Działania hakerów zostały wymierzone w infrastrukturę stron internetowych koncernu obsługujących sprzedaż.
Cyberprzestępcy zaatakowali poprzez wykorzystanie złośliwego oprogramowania pobierającego wszystkie dane z formularzy umieszczonych na stronach internetowych. Wszystkie witryny znajdowały się na zewnętrznych serwerach kontrolowanych przez amerykańskiego usługodawcę - podaje serwis Infosecurity Magazine.
Wśród danych, które zdobyli podczas ataku hakerzy, znajdowały się m.in. kody uwierzytelniające do transakcji wykonywanych z użyciem kart płatniczych (CVV), dane adresowe, numery kart kredytowych oraz imiona, nazwiska i numery telefonów ich właścicieli.
Wyciek danych spowodowany cyberatakiem obejmuje transakcje przeprowadzane na stronach Warner Music od 25 kwietnia tego roku do 5 sierpnia, kiedy odkryto incydent.
Wytwórnia wysłała do swoich klientów powiadomienie o zdarzeniu, informując, iż atakujący mogli uzyskać dostęp do „wszystkich informacji, które wpisywano w formularze po zapełnieniu koszyka zakupowego na stronach” Warner Music. Koncern zapowiedział, że o incydencie powiadomi również firmy obsługujące popularne karty płatnicze oraz stosowne organy ścigania, jednocześnie nie podał, ile osób zostało pokrzywdzonych w wyniku wycieku danych.
Wszystkim, których bezpieczeństwo danych zostało naruszone, zaoferowano ze strony Warnera bezpłatnie 12-miesięczną usługę monitorowania tożsamości pod kątem nadużyć ze strony cyberprzestępców.
Infosecurity Magazine zauważa, że atak na wytwórnię nastąpił zaledwie trzy lata po poprzednim cyberincydencie, w którym w wyniku aktywności hakerów wyciekło 3,1 terabajta (TB) danych wewnętrznych związanych z usługą Vevo.