Reklama

Armia i Służby

Bezpieczna wymiana danych dla armii. 12 chętnych

Fot. M.Dura
Fot. M.Dura

Siły Zbrojne RP zamierzają pozyskać rozwiązania, pozwalające na zapewnienie bezpiecznej wymiany danych pomiędzy zautomatyzowanymi systemami dowodzenia o różnych klauzulach tajności. Zgodnie z informacją przekazaną przez Inspektorat Uzbrojenia, w dialogu technicznym w tym zakresie weźmie udział dwanaście podmiotów polskich i zagranicznych.

Rozpoczęty przez Inspektorat Uzbrojenia dialog techniczny ma pomóc w przygotowaniu opisu zamówienia dla tematu „Zapewnienia bezpiecznej wymiany danych pomiędzy zautomatyzowanymi systemami dowodzenia o różnych klauzulach tajności”.

Jak poinformował Defence24.pl płk Sławomir Lewandowski, Główny Specjalista w Inspektoracie Uzbrojenia do dialogu technicznego zgłosiło się w sumie dwanaście podmiotów:

  • Asseco Poland S.A. z Rzeszowa ;
  • Comarch S.A. z Krakowa;
  • ELBIT SYSTEMS LTD. Advanced Technology Center z Izraela;
  • Enamor International Sp. z o.o. z Gdyni;
  • Enigma Systemy Ochrony Informacji Sp. z o.o. z Warszawy;
  • Filbico Sp. z o.o. z Zielonki;
  • IBM Polska Sp. z o.o. z Warszawy;
  • Krypton Polska Sp. z o.o. z Warszawy;
  • Leonardo z Włoch;
  • Northrop Grumman International Trading. Inc. ze Stanów Zjednoczonych;
  • PIT-RADWAR Spółka Akcyjna z Warszawy;
  • TELDAT sp. z o.o. z Bydgoszczy.

Zgodnie z informacjami ujawnionymi przez Inspektorat Uzbrojenia zadanie bezpiecznej wymiany danych będzie realizowane przy pomocy bram międzysystemowych, które mają być wykorzystywane zarówno w warunkach stacjonarnych jak i polowych, w różnych warunkach klimatycznych.

Bramy te mają zapewniać bezpieczne połączenia niejawnych Zautomatyzowanych Systemów Dowodzenia oraz sieci teleinformatycznych z innymi systemami i sieciami – w tym sojuszniczymi, posiadającymi klauzule wyższe (do TAJNE/NATO SECRET) i niższe (JAWNE/UNLASSIFIED). Dane mają być przesyłane m.in. w standardach NVG, OTH-GOLD, ADatP-3, JREAP C.

Dialog techniczny będzie prowadzony w okresie lipiec-październik 2017 r.

Reklama
Reklama

Komentarze