Reklama

Social media

Fot: Komisja Europejska

Komisja Europejska przeciw dezinformacji

Weryfikowanie faktów, rzetelne dziennikarstwo, umiejętne korzystanie z mediów to propozycje Komisji Europejskiej w celu zwalczania dezinformacji w sieci. KE proponuje także utworzenie wspólnego kodeksu postępowania. 

Propozycja Komisji zakłada opracowanie, przez platformy internetowe, wspólnego kodeksu postępowania. Kodeks ten ma powstać do końca lipca br. a jego głównym założeniem ma być rozdzielenie treści informacyjnych od treści sponsorowanych, związanych z reklamą polityczną. Mając na uwadze przyszłoroczne wybory do Parlamentu Europejskiego takie rozwiązania wydają się wielce zasadne. Dodatkowo stworzony ma być algorytm identyfikacji i weryfikacji treści przez osoby trzecie. 

Dezinformacja nie jest nowym narzędziem wywierania wpływu politycznego. Dzięki internetowi nowe technologie, zwłaszcza cyfrowe, są w stanie bardziej dotkliwie działać na szkodę naszej demokracji i społeczeństwa. Zaufanie w internecie łatwo jest zburzyć, a trudno odbudować, dlatego branża musi współpracować z nami w tej kwestii.

Andrus Ansip, wiceszef KE do spraw jednolitego rynku cyfrowego

Problem dezinformacji i wpływania między innymi na wybory w wielu krajach spowodował potrzebę reakcji instytucji, w tym wypadku Komisji Europejskiej. Działania Cambridge Analytica, czy usuwanie tzw. „fejkowych” kont w mediach społecznościowych pokazuje z jak wielką skalą problemu mamy do czynienia.

Źródło: PAP 

Reklama

Komentarze

    Reklama