Reklama

Social media

Facebook planuje zakupić firmę z branży cyberbezpieczeństwa

Fot. Simon/pixabay/Creative Commons
Fot. Simon/pixabay/Creative Commons

Facebook planuje w najbliższym czasie zakupić firmę z branżycyberbezpieczeństwa - podał serwis The Information, powołując się na źródła znające szczegóły sprawy. Inwestycja ma pomóc w naprawie reputacji firmy nadszarpniętej aferami dotyczącymi ochrony danych.

Zgodnie z doniesieniami medialnymi Facebook chce przejąć firmęzapewniającą mu dostęp do oprogramowania wyposażonego w funkcje analityczne oraz monitorujące pod kątem nieuprawnionego dostępu do struktur danych, które w przyszłości mogłoby zostać zintegrowane z własną infrastrukturą koncernu.

Jako pierwszy o planach koncernu napisał działający od 2013 roku kalifornijski serwis The Information powstały z inicjatywy Jessiki Lessin - dziennikarki wcześniej związanej z działem technologicznym gazety "Wall Street Journal". Swoje doniesienia serwis opiera na relacjach czterech osób bliskich sprawie. Według nich Facebook prowadzi obecnie rozmowy o przejęciu z "kilkoma znaczącymi" spółkami z sektora cyberbezpieczeństwa - nie podały jednak, o jakie firmy chodzi. Do transakcji mogłoby dojść jeszcze przed końcem 2018 roku.

Cytowany przez serwis Infosecurity Magazine szef firmy SafeBreach Guy Bejerano pozytywnie ocenia doniesienia. Zdaniem eksperta Facebookdostrzega swoje problemy z cyberbezpieczeństwem i chce poprawić jego stan. Bejerano podkreślił zaazem, że inwestycje w narzędzia nie wystarczą - muszą one być dobrze skonfigurowane i nieustannie nadzorowane.

W opinii związanego z firmą Cavirin specjalisty ds. bezpieczeństwa Josepha Kucica, ruch Facebooka jest uzasadniony brakami kadrowymi w dziedzinie cyberbezpieczeństwa, których koncern nie może wypełnić ze względu na brak odpowiedniej liczby kwalifikowanych pracowników na rynku. Zdaniem Kucica Facebook planuje w przyszłości uczynić z własnych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa informacji fundamentem swojej wartości biznesowej dla klientów.

Źródło:PAP
Reklama
Reklama

Komentarze