COVID-19 w sieci. Dziesiątki milionów reklam nieuczciwych sprzedawców zablokowane przez Google

4 maja 2020, 12:49
35933760125_ecef823c7f_c
fot. Elaine Smith / Flickr/ Public domain
CyberDefence24
CyberDefence24

Zwalczamy nieodpowiednie reklamy, aby chronić użytkowników – twierdzi Google Polska. Wyszukiwarka wraz wybuchem pandemii koronawirusa rozpoczęła monitorowanie reklam oferujących produkty szczególnie pożądane w trakcie pandemii. Teraz do pracy powołano specjalny zespół odpowiedzialny za wykrywanie ofert nieuczciwych sprzedawców.

Google informuje o powołaniu specjalnej grupy zadaniowej, która została stworzona w celu opracowania nowej technologii do wykrywania nieodpowiednich reklam oraz do ulepszenia już istniejących systemów kontroli, mających za zadanie powstrzymanie nieuczciwych reklamodawców. Grupa będzie pracować w trybie 24-godzinnym.

Google za pośrednictwem swojego bloga wskazuje, że w przeciągu ostatnich miesięcy udało się zablokować i usunąć dziesiątki milionów reklam związanych z koronawirusem z uwagi na naruszenia związane z zawyżaniem cen, czerpaniem korzyści z niedoborów zaopatrzenia medycznego, wprowadzeniem w błąd odnośnie sposobów leczenia czy promowaniem nielegalnych pożyczek dla bezrobotnych. 

Jak wskazuje Google, działania związane z monitoringiem zachowań reklamodawców promujących produkty i usługi odnośnie zaistniałej sytuacji pandemicznej jest prowadzona od początku wybuchu epidemii. Jak wyjaśnia, odnotowane są również próby zamieszczania reklam przez oszustów, próbujących ominąć systemy kontroli za pomocą zaawansowanych rozwiązań. 

Najpopularniejsza wyszukiwarka informuje również, że odnotowała gwałtowny wzrost liczby fałszywych reklam dotyczących produktów poszukiwanych przez użytkowników w związku pandemią – jak maseczki ochronne. Według Google, były to również reklamy promujące produkty sprzedawane po zawyżonych cenach, wprowadzające w błąd odnośnie jakości produktów lub zamieszczone przez nieuczciwych sprzedawców, którzy nie realizowali zamówień.

CyberDefence24
CyberDefence24
KomentarzeLiczba komentarzy: 0
No results found.