Armia i Służby
Wojskowi influencerzy magnesem na młodych
Żołnierze aktywni w sieci przykuwają uwagę młodych, co wspiera wysiłki na rzecz pozyskiwania kandydatów do służby – przekazała wiceszefowa Pentagonu.
Kathleen Hicks, zastępczyni sekretarza obrony USA, w trakcie konferencji zorganizowanej przez Center for a New American Security, wskazała, że wpisy żołnierzy w mediach społecznościowych zyskują „niezwykłą popularność” wśród młodzieży. Jej zdaniem, młodzi ludzie szukają autentyczności a „wojskowi influencerzy” im ją dają.
Czytaj też
Żołnierze w sieci. Pomoc w rekrutacji
Cytowana przez serwis DefenseOne przedstawicielka Pentagonu podkreśliła, że aktywność żołnierzy w sieci wspiera wysiłki Departamentu Obrony na rzecz rekrutacji nowych członków armii. To szczególnie zauważalne w przypadku tzw. pokolenia Z (według różnych analiz to urodzeni po 1995 roku - red.).
W trakcie wystąpienia Kathleen Hicks przekazała, że materiały przedstawiające prawdziwych żołnierzy publikowane na np. YouTube cieszą się dużym zainteresowaniem młodych odbiorców. Chodzi o filmy, gdzie wojskowi opowiadają o swoim życiu czy służbie. Ważne, aby na nagraniu przedstawiciel armii był w mundurze.
Czytaj też
Problemy z rekrutacją
Przyciągnięcie uwagi młodych ma istotne znaczenie z punktu widzenia rekrutacji do sił zbrojnych. Jak podaje DefenseOne, w ostatnich latach amerykańskie wojsko doświadcza niskiego zainteresowania wstąpieniem do służby (np. w piechocie morskiej czy siłach kosmicznych). Aby temu zaradzić, pojawiają się propozycje złagodzenia standardów i wymagań dla kandydatów.
Kathleen Hicks potwierdziła w trakcie wydarzenia, że problem nasilił się od pandemii COVID-19 a Pentagon szuka „kreatywnych rozwiązań”.
Jej zdaniem ważnym aspektem jest, by wzbudzić zainteresowanie wśród młodych poprzez przybliżanie im sił zbrojnych. Jak przekazała, Departament Obrony przygląda się sposobom wykorzystania internetu na potrzeby rekrutacji, bo sieć dla wielu jest „drugim światem”.
Wojsko Polskie stara się o młodych
W przypadku Polski wojsko również stara się docierać do młodych. Prowadzonych jest wiele inicjatyw, które mają na celu wzbudzić u dzieci i nastolatków zainteresowanie służbą w imię Ojczyzny. Przykładem mogą być programy jak np. Cyber.mi.pl, wizyty umundurowanych żołnierzy w szkołach, organizowanie wydarzeń w jednostkach czy okolicznościowe pikniki.
Treści mające przykuć uwagę publikowane są także na profilach poszczególnych jednostek w mediach społecznościowych.
Czytaj też
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:[email protected].