Armia i Służby

Giganci chcą zbudować nowe narzędzie dla amerykańskiej armii

us army
Fot. @USArmy/Flickr/CC BY 2.0

Tacy giganci tech jak Palantir, Gitlab, Salesforce, Oracle, RedHat czy IBM są zainteresowani zbudowaniem prototypu dla amerykańskiego wojska, który ma służyć do zarządzania dystrybucją broni oraz rozmieszczania wojsk.

Armia amerykańska jest na etapie poszukiwania firm technologicznych, które są gotowe do zbudowania dla niej prototypu narzędzia, które miałoby zajmować się zarządzaniem rozmieszczaniem wojsk oraz dostawą i dystrybucją pocisków, dział, czołgów i innego rodzaju broni.

Firmy technologiczne miały już wysłać prośbę o informację w tej sprawie, zanim złożą swoje oferty. Nie oznacza to zatem, że wszystkie z nich wezmą udział w przetargu, choć często tak się dzieje - informuje amerykański Business Insider.

Czytaj też

Kto weźmie udział w przetargu?

Program Enterprise Business Systems Convergence armii amerykańskiej ma połączyć kilka systemów wojskowych.

Prezentacja armii amerykańskiej
Prezentacja armii amerykańskiej
Fot. US Army

Rzecznik Palantir potwierdził, że firma jest w fazie „prośby o informacje (RFI)” i że „wspiera armię”. Inni giganci, tacy jak Microsoft, Salesforce i Oracle nie odnieśli się do sprawy.

Firma (lub firmy) mają zostać wyłonione do budowy prototypu pod koniec III kwartału 2023 roku. Ostatecznie wykonawca/y narzędzia ma zostać wybrany w ciągu roku, a wdrożenie systemu ma rozpocząć się na początku 2026 roku. Oczekiwany termin zakończenia zlecenia to co najmniej styczeń 2028 roku.

Amerykańska armia poszukuje zatem „integratora systemów”, który połączy wsparcie operacyjne misji oraz pozyskiwanie, transport, zarządzanie bronią i zaopatrzeniem. Na razie nie określono, na jaką kwotę miałby opiewać kontrakt.

Czytaj też

/NB

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]

Komentarze

    Czytaj także