Reklama

Polityka i prawo

Zrób zakupy ..... na Instagramie

fot. Purest / pxhere
fot. Purest / pxhere

Instagram poinformował, że od 9 lipca zamierza udostępnić usługę umożliwiającą sprzedaż produktów bezpośrednio przez stronę serwisu, nowym, także niewielkim, przedsiębiorcom, w tym projektantom mody.

Należący do Facebooka serwis społecznościowy zapowiedział, że od lipca rozszerzy swoją usługę sprzedażową i udostępni ją nowym, również indywidualnym przedsiębiorcom, w tym projektantom mody, muzykom czy blogerom. Zainteresowani będą mogli prezentować swoje produkty bezpośrednio na Instagramie i przekierowywać klientów do strony umożliwiającej dokonanie płatności.

Żeby móc korzystać z usługi, firmy będą musiały podpisać umowę dopuszczającą je do e-handlu w ramach usługi Instagram Shopping, zawierającą szereg wytycznych. Zgodnie z nimi konto sprzedażowe firmy na Instagramie będzie musiało być powiązane ze stroną sklepu, za pośrednictwem której kupujący będą mogli dokonać transakcji. Przedsiębiorca nie będzie mógł na Instagramie promować innych platform zakupowych, jak np. Amazon. Ponadto, profil firmy w serwisie musi "wzbudzać zaufanie", czyli mieć odpowiednio długą historię istnienia na platformie oraz określoną liczbę obserwujących. Niedopuszczalne jest manipulowanie cenami lub przekazywanie konsumentom nierzetelnych lub mylących informacji, sprzedawca musi też jasno i wyraźnie określić zasady dotyczące zwrotów towaru i pieniędzy. Ponadto wszyscy sprzedawcy muszą działać zgodnie z regulaminem obowiązującym na serwisie społecznościowym.

Nowa usługa zostanie udostępniona od 9 lipca. Firmy, które zgłoszą się do uczestnictwa w programie, dostaną potwierdzenie, czy zostały do niego zakwalifikowane. Jeśli odpowiedź będzie odmowna, otrzymają również wytłumaczenie, dlaczego ich zgłoszenie zostało odrzucone. Dzięki temu będą mogły wprowadzić wymagane poprawki i aplikować po raz kolejny. Sprzedawcy już korzystający z usługi Instagram Shopping otrzymają informację o tym, że muszą podpisać zaktualizowane wytyczne odnośnie polityki handlowej serwisu.

Źródło:PAP
Reklama

Komentarze

    Reklama