Reklama

Strona główna

Twitter kolejny raz wstrzymuje proces weryfikacji kont i masowo usuwa fałszywe profile

Fot. Free-Photos / Pixabay
Fot. Free-Photos / Pixabay

Twitter kolejny raz wstrzymał proces weryfikacji kont, które pozwalają na potwierdzenie autentyczności profili należących np. do osób publicznych. Platforma nie poinformowała, kiedy go wznowi. Decyzja ma jednak związek z kolejną próbą oczyszczenia serwisu z fałszywych kont odpowiedzialnych m.in. za dezinformację.

W ubiegłym miesiącu Twitter został przyłapany na pozytywnym „zweryfikowaniu” wielu fałszywych profili należących do dezinformujących na platformie botów, jak i konta osoby podszywającej się pod pisarza Cormaca McCarthy’ego. Według serwisu Mashable incydent ten rodzi oczywiste pytania o wiarygodność procesu nadawania statusu zweryfikowanego, który Twitter uruchomił ponownie w maju tego roku po długiej przerwie (wymuszonej w 2017 r. przez blamaż, jakim było przyznanie statusu uwiarygadniającego profil jednemu z wiodących postaci ruchu głoszącego supremację białej rasy w USA).

Platforma poinformowała, że proces weryfikacji kont, które już zostały do niego zgłoszone, zostanie dokończony. Nowe osoby chcące mieć na swoim profilu niebieski znaczek potwierdzający jego autentyczność będą musiały jednak poczekać. Jak długo? Nie wiadomo. Serwis Jacka Dorseya podał, iż obecnie prowadzić będzie prace nad usprawnieniem i polepszeniem jakości procesu weryfikacji kont.

Przekazane przez Twittera informacje nie zawierają jednak ani jednej wzmianki o możliwej zmianie kryteriów, które kwalifikują profil do weryfikacji.

Obecnie w kryteriach wyszczególniono, że weryfikacji poddawane są profile przedstawicieli administracji rządowej i jej instytucji, marek, firm, organizacji, a także mediów i dziennikarzy. O weryfikację na Twitterze ubiegać mogą się również aktywiści, influencerzy oraz „inne wpływowe osoby”.


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama
Reklama

Komentarze

    Reklama