Reklama

Technologie

#CyberMagazyn: Technologie dla zdrowia – właśnie tam widzi swoją przyszłość Apple

zdjęcie poglądowe fot. Free-Photos / pixabay
zdjęcie poglądowe fot. Free-Photos / pixabay

Gdzie leży przyszłość firmy Apple? Według samego koncernu, w branży technologii dla zdrowia. Gigant opublikował raport, w którym omawia swój dotychczasowy rozwój w tej dziedzinie, a także wskazuje, że to właśnie współpraca z sektorem medycznym jest przyszłością jego działalności.

Reklama

W raporcie Apple wskazuje, że w ostatnich latach rozwój firmy koncentrował się wokół usług cyfrowych, związanych ze zdrowiem i dbaniem o siebie. To m.in. nowe funkcje w zakresie wykrywania anomalii tętna, które mogą zwiastować atak serca, a także monitoringu cyklu miesięcznego u kobiet.

Reklama

Jak zapowiada cytowany przez agencję Bloomberga dyrektor ds. operacyjnych Apple'a Jeff Williams, Apple będzie kontynuowało innowacje w „technologiach opartych na nauce".

Przełamać bariery między użytkownikiem a technologią

Według Williamsa, „innowacje, których Apple było pionierem, pozwoliły przełamać bariery między użytkownikiem a codziennymi informacjami na temat ich zdrowia, między świadczącymi usługi ochrony zdrowia a ich pacjentami, między badaczami i uczestnikami badań".

Reklama

Bloomberg ocenia, że raport o udziale Apple'a w rozwoju technologii dla zdrowia to odpowiedź na krytykę dotykającą firmę. Sceptycy zarzucają producentowi iPhone'ów, że nie robi tyle, co konkurencja na rynku, a jednocześnie przedstawia się jako lidera.

Czytaj też

Apple Watch dominuje na rynku, a mimo to nie dostaje nowych funkcji tak często, jak konkurencyjne produkty – czytamy na łamach agencji. Również inne firmy technologiczne, takie jak Amazon czy Google, wchodzą na rynek technologii dla zdrowia i nie radzą sobie na nim najgorzej – dodaje Bloomberg.

Co sprzedaje Apple?

Według Bloomberga, Apple pozycjonuje swój inteligentny zegarek Apple Watch jako urządzenie, które jest pomocne przede wszystkim w dbaniu o sprawność fizyczną. W ostatnich latach funkcje związane z monitorowaniem stanu zdrowia również zaczęły jednak zajmować coraz mocniejszą pozycję w marketingu firmy. 

Czytaj też

Nowe modele zegarka tego koncernu mają oferować więcej możliwości, jeśli mowa o zdrowiu kobiecym, a także – co okazało się szczególnie ważne w czasie pandemii COVID-19 – możliwość mierzenia temperatury ciała. Jak przypomina Bloomberg, Apple pracuje również nad wdrożeniem pomiarów cukru we krwi oraz ciśnienia. 

Czy zdrowie przyniesie długotrwały zysk?

Według Apple, sektor technologii dla zdrowia będzie w najbliższych latach rozwijał się prężnie i pozwoli utrzymać wzrost sprzedaży. 

Firma oprócz swoich dotychczasowych produktów pracuje również nad okularami do obsługi mieszanej rzeczywistości, jak i urządzeniem do obsługi rzeczywistości rozszerzonej. Na tapecie – jak pisze Bloomberg – mają być również technologie, które rozwijają już od dawna rywale, takie jak zginające się ekrany czy samosterujące się auta.

Wiele firm z Doliny Krzemowej upatruje swojej przyszłości w sektorze technologii dla zdrowia i Apple zdecydowanie nie jest tu wyjątkiem, jeśli chodzi o zrozumienie, jak ważne dla użytkowników staną się funkcje związane z monitoringiem własnego stanu zdrowia. 

Czytaj też

Apple chwali się, że jako jedyna firma wśród Big Techów ma przewagę w dziedzinie własnych badań medycznych – takich, jak np. analiza stabilności chodu użytkowników iPhone'ów, której dokonało z wykorzystaniem danych od 100 tys. osób. Firma współpracuje również z uznanymi instytucjami z sektora badań medycznych i opieki zdrowotnej – wspomina Bloomberg.

Obecnie iPhone i Apple Watch oferują funkcjonalności w 17 różnych obszarach, związanych ze zdrowiem i aktywnością fizyczną, a aplikacja Zdrowie może przechowywać ponad 150 różnych rodzajów danych zdrowotnych.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama
Reklama

Komentarze