Reklama

Cyberbezpieczeństwo

Uwaga na fałszywe reklamy Apple. Przestępcy naciągają na fikcyjną cyfrową walutę

Autor. pxhere.com/CC0

Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego (CSIRT KNF) ostrzega przed nową kampanią. Cyberprzestępcy podszywają się pod markę Apple i zachęcają do zainwestowania środków w fałszywą, cyfrową walutę. Można w ten sposób stracić pieniądze.

Reklama

„Uwaga na kolejne oszustwo inwestycyjne w nowej odsłonie! Cyberprzestępcy do dystrybucji fałszywych ofert wykorzystują reklamy w mediach społecznościowych. W tym przypadku podszywają się pod firmę Apple i zachęcają do zainwestowania środków w cyfrową walutę. Nie dajcie się okraść!” – ostrzega CSIRT KNF.

Reklama

Fikcyjne „iCoiny”

Reklama

Z informacji opublikowanych przez CSIRT KNF wynika, że nowa kampania ma zachęcić użytkowników do inwestowania w fikcyjną, cyfrową walutę „iCoin”. Cyberprzestępcy w ten sposób namawiają do kupna rzekomo wypuszczonego przez Apple cyfrowego środka płatniczego. W rzeczywistości, nic takiego nie miało miejsca.

Pojawiły się także fałszywe artykuły, które mają być rzekomym „dowodem” na wartość iCoina i przekonywać do inwestycji właścicieli sprzętu Apple. Aby fikcyjny konsultant zadzwonił do użytkownika na stronie znajduje się nawet pole do wypełnienia danych w ten sposób cyberprzestępcy zdobywają imię, nazwisko, maila oraz numer telefonu potencjalnej ofiary.

Uważaj na swoje dane

Przypominamy, by nie podawać danych, kiedy nie jest się pewnym czy dana strona jest rzeczywistą – inaczej może dojść do ich przejęcia i wykorzystania np. w bankowości elektronicznej.

W naszych ostatnich magazynach pisaliśmy, jak się chronić i co robić, kiedy dojdzie do utraty tożsamości w sieci.

Czytaj też

Czytaj też

/NB

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama
Reklama

Komentarze