Strefa Samsung
Samsung. Cyberbezpieczeństwo nie tylko w październiku

Samsung zaangażował się w świętowanie „Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa”. Warto jednak mieć na uwadze, że firma przez cały rok podejmuje inicjatywy na rzecz ochrony użytkowników w sieci.
Październik z perspektywy zagadnień związnych z cyberprzestrzenią jest wyjątkowy. Wynika to z faktu, że mówimy o Europejskim Miesiącu Cyberbezpieczeństwa. W związku z tym w państwach członkowskich UE odbywały się w ostatnich tygodniach wydarzenia, imprezy i inne inicjatywy, których celem było podnoszenie świadomości na temat możliwości skutecznej ochrony w sieci, neutralizacji zagrożen i minimalizacji ryzyka.
Samsung zaangażował się w świętowanie "Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa", czego przykładem może być webinar dotyczący elementarnych zasad bezpieczeństwa w sieci. W wydarzeniu brali udział m.in. nauczyciele i rodzice dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym. Zajęcia prowadziła Agnieszka Chomicka-Bosy, nauczycielka i trenerka kompetencji cyfrowych.
Od wielu lat
Warto jednak podkreślić, że firma od wielu lat przywiązuje uwagę do poszerzania wiedzy na temat cyberbezpieczeństwa. Inicjatywy podejmowane są przez koncern nie tylko w październiku, lecz regularnie przez cały rok. Dla potwierdzenia wystarczy wspomnieć o programie "CyfrOFFy kONtakt".
Przykładowo, Samsung postanowił stworzyć plakaty dla przedszkoli dedykowane rodzicom i nauczycielom. Z założenia mają przypominać im o zasadach uczestnictwa w życiu cyfrowym dzieci.
"Firma regularnie poszerza zakres dostępnych materiałów edukacyjnych czy wybór aktywności dla rodziców i nauczycieli, które stanowią podpowiedzi i inspiracje do komunikacji z dziećmi na temat urządzeń cyfrowych. Plakaty trafią m.in. do 18 przedszkoli w całej Polsce, z którymi w ramach programu CyfrOFFy kONtakt współpracuje firma Samsung" - wskazuje koncern.
Można jest także pobrać ze strony: link.
Na plakatach widnieją treści, odnoszące się do materiałów edukacyjnych, opublikowanych na stronie firmy: cyfroffykontakt.samsung.pl.
"Przykładowo informacje o zasadzie >>10 aplikacji<< są dostępne w Kartach edukacyjnych dla rodziców. Zadanie zachęca do zastanowienia się, z jakich aplikacji korzysta nasze dziecko na telefonie oraz wspólnego wybrania maksymalnie 10 spośród nich. Tym samym uczy świadomego podejmowania decyzji i zarządzania zasobami mobilnymi. W kartach można znaleźć także odpowiedzi na zagadnienia dotyczące komunikacji z dzieckiem, kiedy potrzebujemy wygospodarować trochę czasu dla siebie: zrobić coś ważnego czy po prostu odpocząć. Każda z 12 kart dotyczy innego zagadnienia związanego z cyfrowym dobrostanem oraz inspiruje do przedyskutowania danego tematu z dzieckiem, tym samym przyczyniając się do pogłębienia relacji rodzinnych" - podkreśla Samsung.
Informacje o artykułach oraz planowanych webinariach można znaleźć pod linkiem Samsung CyfrOFFy kONtakt.
Przypomnijmy, że koncern podąża za wyzwaniami określonymi w dokumencie Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ, skupiając się na maksymalizacji pozytywnego wpływu na otoczenie społeczne i środowiskowe. Przejawem tego podejścia jest stawianie na edukację wspierającą pozytywne zmiany w społeczeństwie i umożliwiającaą rozwój kompetencji przyszłych pokoleń dla wspólnego dobra Ziemi.
Firma Samsung jest partnerem głównym serwisu CyberDefence24.pl.
Sztuczna inteligencja w Twoim banku. Gdzie ją spotkasz?
Materiał sponsorowany