Samsung zaangażował się w świętowanie „Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa”. Warto jednak mieć na uwadze, że firma przez cały rok podejmuje inicjatywy na rzecz ochrony użytkowników w sieci.
Październik z perspektywy zagadnień związnych z cyberprzestrzenią jest wyjątkowy. Wynika to z faktu, że mówimy o Europejskim Miesiącu Cyberbezpieczeństwa. W związku z tym w państwach członkowskich UE odbywały się w ostatnich tygodniach wydarzenia, imprezy i inne inicjatywy, których celem było podnoszenie świadomości na temat możliwości skutecznej ochrony w sieci, neutralizacji zagrożen i minimalizacji ryzyka.
Samsung zaangażował się w świętowanie "Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa", czego przykładem może być webinar dotyczący elementarnych zasad bezpieczeństwa w sieci. W wydarzeniu brali udział m.in. nauczyciele i rodzice dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym. Zajęcia prowadziła Agnieszka Chomicka-Bosy, nauczycielka i trenerka kompetencji cyfrowych.
Czytaj też
Od wielu lat
Warto jednak podkreślić, że firma od wielu lat przywiązuje uwagę do poszerzania wiedzy na temat cyberbezpieczeństwa. Inicjatywy podejmowane są przez koncern nie tylko w październiku, lecz regularnie przez cały rok. Dla potwierdzenia wystarczy wspomnieć o programie "CyfrOFFy kONtakt".
Przykładowo, Samsung postanowił stworzyć plakaty dla przedszkoli dedykowane rodzicom i nauczycielom. Z założenia mają przypominać im o zasadach uczestnictwa w życiu cyfrowym dzieci.
"Firma regularnie poszerza zakres dostępnych materiałów edukacyjnych czy wybór aktywności dla rodziców i nauczycieli, które stanowią podpowiedzi i inspiracje do komunikacji z dziećmi na temat urządzeń cyfrowych. Plakaty trafią m.in. do 18 przedszkoli w całej Polsce, z którymi w ramach programu CyfrOFFy kONtakt współpracuje firma Samsung" - wskazuje koncern.
Można jest także pobrać ze strony: link.
Na plakatach widnieją treści, odnoszące się do materiałów edukacyjnych, opublikowanych na stronie firmy: cyfroffykontakt.samsung.pl.
Czytaj też
"Przykładowo informacje o zasadzie >>10 aplikacji<< są dostępne w Kartach edukacyjnych dla rodziców. Zadanie zachęca do zastanowienia się, z jakich aplikacji korzysta nasze dziecko na telefonie oraz wspólnego wybrania maksymalnie 10 spośród nich. Tym samym uczy świadomego podejmowania decyzji i zarządzania zasobami mobilnymi. W kartach można znaleźć także odpowiedzi na zagadnienia dotyczące komunikacji z dzieckiem, kiedy potrzebujemy wygospodarować trochę czasu dla siebie: zrobić coś ważnego czy po prostu odpocząć. Każda z 12 kart dotyczy innego zagadnienia związanego z cyfrowym dobrostanem oraz inspiruje do przedyskutowania danego tematu z dzieckiem, tym samym przyczyniając się do pogłębienia relacji rodzinnych" - podkreśla Samsung.
Informacje o artykułach oraz planowanych webinariach można znaleźć pod linkiem Samsung CyfrOFFy kONtakt.
Przypomnijmy, że koncern podąża za wyzwaniami określonymi w dokumencie Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ, skupiając się na maksymalizacji pozytywnego wpływu na otoczenie społeczne i środowiskowe. Przejawem tego podejścia jest stawianie na edukację wspierającą pozytywne zmiany w społeczeństwie i umożliwiającaą rozwój kompetencji przyszłych pokoleń dla wspólnego dobra Ziemi.
Firma Samsung jest partnerem głównym serwisu CyberDefence24.pl.