Strefa Banku Pekao SA
Bądźmy #CYBERczujni - nowa kampania edukacyjna Banku Pekao
Pekao wystartował z nową, ogólnopolską kampanią edukacyjną Bądźmy #CYBERczujni, której celem jest zwiększenie świadomości Polaków na temat cyberbezpieczeństwa. Inicjatywa realizowana jest w ramach programu cyberPEKAO.
Artykuł sponsorowany
Jak wynika z raportu Banku Pekao „Czy czujesz się bezpiecznie w Internecie”, aż 13 mln dorosłych internautów zostało poszkodowanych w wyniku co najmniej jednego cyberprzestępstwa. Fałszywe SMS-y, podszywanie pod pracowników banku, prośby o szybki przelew i z pozoru atrakcyjne inwestycje – to niektóre z metod, którymi każdego dnia cyberprzestępcy próbują wykraść dane lub pieniądze. Biorąc pod uwagę rosnące w przestrzeni cyfrowej niebezpieczeństwa oraz społeczne potrzeby edukacyjne, bank przygotował kampanię społeczną, mającą na celu zwiększenie świadomości Polaków w zakresie potencjalnych zagrożeń w wirtualnym świecie.
W ramach kampanii bank wyemituje łącznie 6 dedykowanych spotów, a każdy z nich będzie przedstawiał inny rodzaj zagrożenia. 30 sekundowe nagrania przedstawiają bohatera w codziennych sytuacjach, kiedy mierzy się z próbą wyłudzenia danych bądź pieniędzy. Wszystkie historie prowadzą do kilku krótkich porad, jak należy postępować w przypadku możliwości cyberataku.
„W pełni rozumiemy odpowiedzialność dotyczącą budowania bezpiecznej cyberprzestrzeni, która spoczywa na sektorze finansowym. Dlatego naszym nadrzędnym celem jest zwiększanie świadomości konsumentów na temat zagrożeń w sieci, ich konsekwencji, a także rozwiązań, dzięki którym, w sposób świadomy, będą bezpieczniej poruszać się w sieci oraz korzystać z bankowości elektronicznej” – mówi Michał Nagórka, dyrektor Centrum Bezpieczeństwa Banku Pekao S.A.
Poza kampanią w internecie, Bank Pekao stawia również na edukację offline. Przez cały listopad przy ulicy Jaworzyńskiej 8 będzie można podziwiać interaktywny mural, przestawiający kilkadziesiąt pytań retorycznych na temat różnych rodzajów cyberzagrożeń. Obrazy pojawiające się na ekranie mają za zadanie zwiększyć świadomość odbiorców, a także zwrócić uwagę na problem coraz częściej pojawiających się cyfrowych niebezpieczeństw.
„W najnowszej kampanii chcemy uświadomić na jakie potencjalne zagrożenia narażeni się internauci, bez względu na to w jakim otoczeniu przebywają i w jakich sytuacjach się znajdują. Tym razem nasze działania nie ograniczają się jedynie do tych digitalowych. Zależy nam, aby kampania dotarła do jak najszerszej publiczności, stąd pomysł na stworzenie nieszablonowego, przykuwającego uwagę, a także intrygującego i zachęcającego do refleksji interaktywnego muralu” - podkreśla Jorge Sánchez, p.o. dyrektora Departamentu Marketingu w Banku Pekao S.A.
Bank Pekao regularnie angażuje się w edukację swoich klientów i stara się zwiększać ich świadomość w zakresie bezpieczeństwa cyfrowego. Każdy użytkownik aplikacji PeoPay i serwisu Pekao24 ma możliwość skorzystania z dedykowanych narzędzi bezpieczeństwa: logowania dwuskładnikowego lub potwierdzenia tożsamości pracownika za pomocą wiadomości push. Ponadto, bank prowadzi szereg działań edukacyjnych, wspierających swoich klientów w odpowiedzialnym podejściu do bezpieczeństwa danych i oszczędności.
Spoty edukacyjne oraz informacje na temat cyberbezpieczeństwa można znaleźć na stronie internetowej banku.