Social media
Zuckerberg kolejny raz podpada akcjonariuszom. Matawersum zagrożone?
Polityka Marka Zuckerberga dotycząca metawersum coraz bardziej nie podoba się pozostałym akcjonariuszom Mety. Czy spadające notowania giełdowe szefa giganta zmienią jego podejście i wpłyną na najbliższe plany?
Jak informowaliśmy w ubiegłym tygodniu , szef Facebooka nie zamierza rezygnować ze swojego najgłośniejszego obecnie projektu, którym jest metawersum.
Pomimo że wyniki finansowe firmy prezentują się coraz gorzej, akcje Facebooka zaliczają kolejne spadki, a niezadowolenie wśród pozostałych akcjonariuszy nadal rośnie, Mark Zuckerberg pozostaje niewzruszony i zapowiada zwiększenie strat w celu budowy internetowego uniwersum.
Czytaj też
Facebook w kryzysie?
Kolejne wypowiedzi Amerykanina nie pozostają bez wpływu na wyniki finansowe firmy. Jak podaje Financial Times w ostatni czwartek akcje Meta spadły aż o 25 proc.. Przyczyną takich notowań stały się informacje dotyczące Reality Labs, działu zajmującego się budową metawersum. Okazało się, że straty wygenerowane przez RL sięgną w przyszłym roku prawie 10 miliardów dolarów.
Dodatkowo Meta poinformowała o planowanym wzroście wydatków kapitałowych, które mogą pochłonąć prawie 40 miliardów dolarów w ciągu roku.
Zniecierpliwenie akcjonariuszy rośnie
Takie wyniki nie mogły nie wpłynąć na nastroje wśród inwestorów Mety. Podczas ubiegłotygodniowej konferencji prasowej wyrazili oni swoje niezadowolenie z takiego obrotu sprawy. Dodatkowym punktem zapalnym jest postawa samego Zuckerberga, który zignorował głos akcjonariuszy. Wielu z nich jasno wskazuje, że w innych korporacjach tego typu zachowanie byłoby niedopuszczalne.
Czytaj też
Czymś, co równie mocno irytuje inwestorów jest też brak jest szczegółów dotyczących rozwoju metawersum. Brakuje dat, dokładnych planów. Wciąż mówi się o wizji, o wielkich marzeniach, a nie podaje się konkretów. Taka polityka, plus coraz większe koszty będą tylko pogarszać – i tak już nadwątlone – relacje akcjonariuszy z Zuckerbergiem.
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].
/mg