Polityka Marka Zuckerberga dotycząca metawersum coraz bardziej nie podoba się pozostałym akcjonariuszom Mety. Czy spadające notowania giełdowe szefa giganta zmienią jego podejście i wpłyną na najbliższe plany?
Jak informowaliśmy w ubiegłym tygodniu , szef Facebooka nie zamierza rezygnować ze swojego najgłośniejszego obecnie projektu, którym jest metawersum.
Pomimo że wyniki finansowe firmy prezentują się coraz gorzej, akcje Facebooka zaliczają kolejne spadki, a niezadowolenie wśród pozostałych akcjonariuszy nadal rośnie, Mark Zuckerberg pozostaje niewzruszony i zapowiada zwiększenie strat w celu budowy internetowego uniwersum.
Czytaj też
Facebook w kryzysie?
Kolejne wypowiedzi Amerykanina nie pozostają bez wpływu na wyniki finansowe firmy. Jak podaje Financial Times w ostatni czwartek akcje Meta spadły aż o 25 proc.. Przyczyną takich notowań stały się informacje dotyczące Reality Labs, działu zajmującego się budową metawersum. Okazało się, że straty wygenerowane przez RL sięgną w przyszłym roku prawie 10 miliardów dolarów.
Dodatkowo Meta poinformowała o planowanym wzroście wydatków kapitałowych, które mogą pochłonąć prawie 40 miliardów dolarów w ciągu roku.
Zniecierpliwenie akcjonariuszy rośnie
Takie wyniki nie mogły nie wpłynąć na nastroje wśród inwestorów Mety. Podczas ubiegłotygodniowej konferencji prasowej wyrazili oni swoje niezadowolenie z takiego obrotu sprawy. Dodatkowym punktem zapalnym jest postawa samego Zuckerberga, który zignorował głos akcjonariuszy. Wielu z nich jasno wskazuje, że w innych korporacjach tego typu zachowanie byłoby niedopuszczalne.
Czytaj też
Czymś, co równie mocno irytuje inwestorów jest też brak jest szczegółów dotyczących rozwoju metawersum. Brakuje dat, dokładnych planów. Wciąż mówi się o wizji, o wielkich marzeniach, a nie podaje się konkretów. Taka polityka, plus coraz większe koszty będą tylko pogarszać – i tak już nadwątlone – relacje akcjonariuszy z Zuckerbergiem.
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].
/mg