Social media
Wyniki Facebooka. Co z metawersum?
Plany Marka Zuckerberga dotyczące inwestowania w metawersum nie ulegną zmianie. Choć jego firma notuje coraz gorsze wyniki finansowe, nie wpłynie to na zaniechanie prac nad projektem, będącym oczkiem w głowie 38-letniego Amerykanina.
Odkąd Facebook zaczął być notowany na giełdzie, nie było zestawienia kwartalnego, w którym firma wykazywałaby mniejsze przychody w stosunku do analogicznego okresu w poprzednim roku.
Nadszedł jednak rok 2022, który odmienił tę tendencję. Jak poinformował WashingtonPost Meta po raz drugi z rzędu ogłosiła, że jej tegoroczne zyski są mniejsze od uzyskanych w dwóch kwartałach 2021 roku.
Metawersum dalej w grze
Dla Marka Zuckerberga takie wyniki nie są jednak powodem, dla którego firma miałaby zaniechać prac nad najgłośniejszym obecnie projektem Mety, czyli metawersum.
Co więcej, szef Facebooka jest świadomy, że kolejne miesiące mogą generować coraz większe koszty. Chodzi tu chociażby o funkcjonowanie działu Reality Labs, zajmującego się usługami wirtualnej rzeczywistości.
Czytaj też
Kryzys? Niekoniecznie
Czy podane wiadomości świadczą o nadchodzącym kryzysie amerykańskiej korporacji? Byłby to chyba zbyt daleko idący wniosek. Przy okazji informowania o wynikach finansowych, firma pochwaliła się wzrostem liczby osób korzystających z Facebooka. Dla Zuckerberga jest to szczególnie istotna i pocieszająca wiadomość.
Czytaj też
Rosnąca popularność aplikacji takich jak TikTok czy Snapchat stanowi spore wyzwanie dla portalu istniejącego od prawie 20 lat (Facebook powstał w roku 2004). Jak się okazuje, postawienie na nowe rozwiązania, w tym m.in. Reels – przynajmniej na razie – przynosi odpowiedni skutek. Pytanie, czy równie udaną inwestycją będzie mocno promowane metaversum? Tutaj na wyniki trzeba będzie poczekać znacznie dłużej.
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].
/mg