Social media
YouTube i zmiany w programie partnerskim. Zarabianie będzie łatwiejsze?
W programie monetyzacji YouTube’a zachodzą zmiany. Dzięki nim zarabianie na publikacji filmów na serwisie ma być łatwiej dostępne.
Platforma YouTube wprowadza zmiany w swoim programie partnerskim (ang. YouTube Partner Program). Od teraz, aby móc liczyć na zakwalifikowanie do programu potrzeba 500 subskrybentów (wcześniej potrzebny był tysiąc) oraz trzy publiczne pliki przesłane w przeciągu ostatnich 90 dni. Potrzebne jest także 3000 godzin oglądania w ciągu ostatniego roku (dotychczas potrzebne było 4000 godzin).
Jeśli to danemu twórcy się nie uda, możliwe jest także zakwalifikowanie do programu partnerskiego za pomocą filmów Short (potrzeba 3 milionów wyświetleń w ciągu 90 dni). Tu zachodzi najbardziej znacząca ze zmian, ponieważ do tej pory potrzebne było wyświetlenie aż 10 milionów razy.
Jak na razie nowe kryteria kwalifikacji dotyczą Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanady, Tajwanu oraz Korei Południowej. Co z Polską? Jak czytamy na TechCrunch istnieje spore prawdopodobieństwo, że już niedługo także w naszym kraju nowy program będzie dostępny.
Czytaj też
Więcej nowości
To nie wszystkie nowości. YouTube rozszerza pilotażowy program partnerski o nazwie Shopping. Twórcy, którzy należą do YPP i mogą poszczycić się liczbą ponad 20 tysięcy subskrybentów, będą mogli oznaczać w filmach określone produkty, a to umożliwi im dodatkowe zarabianie na prowizjach.
Zaprezentowane rozwiązania są kontynuacją zmian, które zachodzą na platformie od pewnego czasu. Od lutego YouTube dzieli się przychodami z reklam w krótkich filmach. W 2022 roku powstał też CreatorMusic – program umożliwiający zarabianie artystom, których muzyka wykorzystywana jest w filmach na YT.
Prawdopodobnie to nie wszystkie zmiany szykowane przez YouTube. Więcej dowiemy się w przyszłym tygodniu podczas konferencji VidCon.
Kanał CyberDefence24
Przy okazji zachęcamy do odwiedzenia i subskrybowania naszego kanału CyberDefence24. Na bieżąco publikujemy tam programy i shortsy dotyczące cyberbezpieczeństwa, dezinformacji i zmian społecznych, które przynoszą social-media. Bądźcie z nami. Liczymy na Waszą aktywność.
/MG
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:*[email protected].*
Haertle: Każdego da się zhakować
Materiał sponsorowany