Meta, do której należy Facebook i Instagram po raz pierwszy w historii zanotowała spadek przychodów, prezentując swoje wyniki za II kwartał 2022 roku. Powód? Spadek wydatków na reklamę na rynku, co z jednej strony tłumaczone jest warunkami gospodarczymi, a z drugiej – rosnącą konkurencją ze strony TikToka.
Dyrektor generalny Meta, Mark Zuckerberg zapowiedział, że gigant spowolni tempo inwestycji i planuje „stale zmniejszać” wzrost liczby pracowników. Zapowiedział, że „to okres większej intensywności i pracy przy mniejszych zasobach”.
Meta osiągnęła zysk netto rzędu 6,69 mld dolarów w okresie od kwietnia do czerwca br., co stanowi o ponad 1/3 mniej (dokładnie 36 proc.) w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku, kiedy zysk wyniósł 10,39 miliarda dolarów.
Natomiast przychody wyniosły 28,82 mld dolarów, co oznacza spadek o 1 proc. - z 29,08 mld dolarów rok wcześniej. Nie jest on zatem spory, ale to pierwszy raz w historii działania firmy. Z kolei dział Reality Lab (to on odpowiada za wdrażanie rozwiązań wokół koncepcji metawersum) stracił w II kwartale 2,8 miliarda dolarów.
Czytaj też
Wyzwania dla Facebooka
Wyniki mają być z jednej strony związane ze spadkami wydatków na rynku reklamy cyfrowej, co wpłynęło również na np. Google'a, Twittera i Snapa. Wyzwaniem jest jednak także m.in. nadchodzące odejście dyrektor operacyjnej Sheryl Sandberg, która po 14 latach żegna się ze stanowiskiem czy negatywne nastawienie do firmy - nie zmienia się ono odkąd pojawiły się doniesienia związane z zeznaniami sygnalistki Frances Haugen.
Meta chce ewoluować od platformy społecznościowej do twórcy wirtualnej rzeczywistości metawersum i – jak twierdzą analitycy cytowani przez AP News – dopóki nie zacznie zarabiać na środowisku wirtualnym, można oczekiwać, że trend spowolnienia przychodów, a nawet spadku – będzie się utrzymywał.
Czytaj też
/NB
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].