Reklama

Social media

Leczenie raka. YouTube chce walczyć z dezinformacją

Autor. Leon Bublitz/Unsplash

YouTube zapowiada usuwanie fałszywych twierdzeń dotyczących leczenia nowotworów. Nowe podejście platformy ma być wdrożone już w najbliższych tygodniach.

Reklama

Popularna platforma zamierza dokonać aktualizacji swoich zasad. Jednym z celów nowej polityki YT ma być skuteczna walka z dezinformacją medyczną, a zwłąszcza tą dotyczącą walki z rakiem.

Reklama

Według przedstawicieli firmy technologicznej, nowotwory są na tyle dużym zagrożeniem dla zdrowia publicznego, że niejednokrotnie stają się tematem podatnym na dezinformację.

„Chodzi o treści promujące metody leczenia raka, które okazały się szkodliwe lub nieskuteczne. Mowa też o treściach zniechęcających widzów do szukania profesjonalnego leczenia" – stwierdził dr Garth Graham, odpowiadający za dział YouTube Health.

Reklama

„Obejmuje to treści, które promują niesprawdzone metody leczenia (...)" – dodał przedstawiciel YT, cytowany przez CNN.

Jak czytamy na portalu, treści mają być moderowane zarówno automatycznie, jak i przez specjalnie zatrudnionych moderatorów.

Czytaj też

AI i walka z nowotworami

Walka z nowotworami jest jednym z tematów, którym coraz mocniej interesują się też osoby odpowiedzialne za tworzenie nowych technologii.

Na początku tego miesiąca na łamach CyberDefence24 opisywaliśmy przykład wykorzystywania sztucznej inteligencji do diagnostyki raka (np. raka piersi).

„Chociaż nasz wspierany przez sztuczną inteligencję system badań przesiewowych wymaga co najmniej jednego radiologa, odpowiedzialnego za wykrywanie, może potencjalnie wyeliminować potrzebę podwójnego odczytu większości zdjęć rentgenowskich piersi, zmniejszając obciążenie pracą i umożliwiając radiologom skupienie się na bardziej zaawansowanej diagnostyce" – mówiła dr Kristina Lång z Uniwersytetu w Lund w Szwecji.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

/MG

Reklama
Reklama

Komentarze