Social media
Facebook (Meta) wprowadzał w błąd swoich inwestorów w kwestiach związanych z dezinformacją
Facebook (obecnie Meta) wprowadzał w błąd inwestorów w kwestiach związanych z dezinformacją na platformie - twierdzi sygnalistka Frances Haugen, która w październiku ub. roku ujawniła szereg nieprawidłowości w firmie Marka Zuckerberga. Właśnie złożyła w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd USA (SEC) dwa nowe zażalenia na Metę, wskazując na celowe działanie w złej wierze, jakiego miała dopuszczać się spółka.
"Istotne przeinaczenia i pomijanie (faktów - red.) w oświadczeniach dla inwestorów" to działania, które Meta miała podejmować wprowadzając inwestorów w błąd w zakresie informowania o walce z dezinformacją na platformach należących do firmy.
Czytaj też
Jak czytamy w jednym z dokumentów złożonych w SEC-u przez Haugen, "niektórzy inwestorzy po prostu nie chcą inwestować w firmy, które nie radzą sobie z kwestiami takimi jak dezinformacja, a następnie deklarują nieprawdę i pomijają istotne problemy w związku z tematem".
Dlaczego Facebook dezinformował ws. dezinformacji?
W pierwszym kwartale 2021 r., jak pisze serwis Ars Technica, pracownicy Facebooka mieli dostrzec wysokie rankingi treści dezinformujących na temat klimatu i zmian w nim zachodzących w sekcji "Oglądaj", zawierającej nagrania wideo w serwisie. Materiały tego typu notowały nawet 6,6 mln odsłon.
Czytaj też
Jednocześnie, sekcja informacyjna Facebooka na temat zmian klimatu - Climate Science Information Center - mimo dużych nakładów na jej promocję nie odniosła spektakularnego sukcesu i mało kto do niej zaglądał. We wrześniu 2021 r. śledziło ją zaledwie 3,8 mln osób, co jest wynikiem mniejszym, niż te, którymi dysponują niektóre influencerki modowe z Polski.
Tymczasem, jak podkreśla Haugen w swoich skargach na Metę, jedna trzecia ankietowanych z USA w ramach wewnętrznego badania Facebooka wskazała, że w serwisie Marka Zuckerberga zetknęła się z dezinformacją związaną z COVID-19 i z wyborami.
Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.