Reklama

Social media

Facebook i Instagram bez reklam? Tak, ale jest jeden warunek

Autor. Deeksha Pahariya/Unsplash

Jesteś mieszkańcem kraju Unii Europejskiej i nie chcesz mieć spersonalizowanych reklam na Facebooku i Instagramie? Meta proponuje płatny program, który ma na to pozwolić.

Reklama

Meta chce przetestować w Unii Europejskiej możliwość wprowadzenia płatnych wersji Facebooka i Instagrama, które byłyby pozbawione spersonalizowanych reklam.

Reklama

Jak podaje „Wall Street Journal” brak zgody na uiszczanie wspomnianej opłaty ma skutkować tym, że użytkownik wspomnianych platform społecznościowych będzie musiał zgadzać się na pojawienie się reklamy spersonalizowanej podczas korzystania z FB i IG.  

Jakie ceny za usługę?

Jak przedstawiają się ceny? 10 euro za posiadanie konta pozbawionego reklam na Instagramie/Facebooku na komputerach stacjonarnych i 6 euro za każdy dodatkowy sprzęt.

Reklama

W przypadku narzędzi mobilnych cena byłaby wyższa i wynosiłaby około 13 euro. Dlaczego? Meta chce tu uwzględnić prowizję nakładaną przez sklepy z aplikacjami od Apple i Google.

Co ciekawe, na podobny krok decyduje się również TikTok. Jak informuje portal TechCrunch, na tej platformie ma być testowana miesięczna opcja płatnej subskrypcji, która pozwalałaby uniknąć wyświetlania reklam . Jak na razie testy trwają w jednym z krajów anglojęzycznych.  

Czytaj też

Kara od DPC w tle

Decyzja podjęta przez władze Mety to pokłosie kary, którą Irlandzka Komisja Ochrony Danych (Data Protection Commission) nałożyła na firmę Marka Zuckerberga na początku tego roku.

Jak pisaliśmy w styczniu na łamach CyberDefence24 , grzywna (prawie 400 milionów dolarów – red.) jest wynikiem zmiany warunków korzystania z usług Facebooka i Instagrama w 2018 roku po wprowadzeniu nowych unijnych przepisów dotyczących prywatności.

Po więcej informacji na temat grzywny, którą została ukarana Meta odsyłamy do rozmowy, którą przeprowadziliśmy z Krystianem Łukasikiem z Polskiego Instytutu Ekonomicznego..

Rzecznik Mety w wypowiedzi dla „The Wall Street Journal” powiedział, że firma „wierzy w bezpłatne usługi wspierane przez spersonalizowane reklamy, ale (…) bada opcje zapewniające zgodność ze zmieniającymi się wymogami regulacyjnymi”.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

Komentarze

    Reklama