Reklama

Social media

Meta z kolejną grzywną

Autor. kropekk_pl / Pixabay

Irlandzki organ nadzoru ds. prywatności danych ukarał spółkę Meta grzywną w wysokości 390 mln euro za naruszenia w usługach Facebooka i Instagrama. Chodzi o zasady profilowania reklamy na platformach.

Reklama

Decyzję o ukaraniu Meta (dawnego Facebooka) podjął urząd Komisarza ds. Ochrony Danych, znany również jako Komisja Ochrony Danych (Data Protection Commission - DPC). To niezależny irlandzki organ odpowiedzialny za przestrzeganie prawa osób fizycznych z UE do prywatności danych, poprzez egzekwowanie i monitorowanie zgodności z unijnymi przepisami o ich ochronie.

Reklama

Grzywna jest wynikiem zmiany warunków korzystania z usług Facebooka i Instagrama w 2018 roku po wprowadzeniu nowych unijnych przepisów dotyczących prywatności, w których Meta starała się polegać na tak zwanej "umownej" podstawie prawnej w większości przypadków przetwarzania danych - podał Reuters.

Meta uznała, że ukierunkowana (personalizowana) reklama na jej platformie była zgodna z prawem, opierając się na wcześniejszej zgodzie użytkowników na przetwarzanie ich danych osobowych, mimo aktualizowania warunków w 2018 roku.

Reklama

Czytaj też

Reklama profilowana a użytkownicy

Irlandzki komisarz ds. prywatności danych (DPC) nakazał spółce Meta dostosować przetwarzanie danych użytkowników w celach reklamy profilowanej w ciągu trzech miesięcy.

Urząd jednocześnie stwierdził, że Europejska Rada Ochrony Danych (EROD) nie może nakazać organowi angażować się w takie dochodzenia i że zamierza zwrócić się do Trybunału Sprawiedliwości UE o uchylenie wytycznych EROD, ponieważ może to wiązać się z "przekroczeniem uprawnień".

Czytaj też

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama
Reklama

Komentarze