Social media

Co Polacy wyszukiwali w tym roku w Google? Królowało Euro 2020 i Krzysztof Krawczyk

Fot. Jon Russell / Flickr
Fot. Jon Russell / Flickr

„Euro 2020” to hasło, które znalazło się na pierwszym miejscu polskiego zestawienia Google’a „Rok w wyszukiwarce”. Na drugim miejscu znalazło się nazwisko zmarłego piosenkarza Krzysztofa Krawczyka, którego w kwietniu żegnała cała Polska. Dużą popularnością cieszyły się również hasła związane z trwającą drugi rok pandemią koronawirusa, a także te poświęcone rozrywce - np. serialom.

Wśród haseł najszybciej zyskujących na popularności, oprócz „Euro 2020” i „Krzysztofa Krawczyka” (1. i 2. miejsce) znalazł się „Spis powszechny” (zamyka pierwszą trójkę), a dalej - „Pacjent gov”, a pierwszą piątkę zamyka „Kamil Durczok” - zmarły w listopadzie, kontrowersyjny dziennikarz telewizyjny.

Koronawirus już nie najważniejszy

Pierwsze miejsce w kategorii „Tematy, o których się mówiło” zajął w tym roku odbywający się raz na dziesięć lat spis powszechny - czytamy na blogu firmowym Google Polska.

Na drugim miejscu znaleźli się „Talibowie”, którzy przejęli w tym roku władzę w Afganistanie, a na trzecim - „szczepienia”.

Polaków interesował też „Kanał Sueski” (4. miejsce), który w początku tego roku był zablokowany przez zaklinowany w nim statek.

Pierwszą piątkę zamknęła… „awaria Facebooka”. Wyszukiwane były również informacje o Konkursie Chopinowskim, podatku cukrowym i Nowym Ładzie. 

Wciąż jednak szukamy informacji na temat pandemii

W dziedzinie pandemii koronawirusa, największą popularnością cieszyło się hasło „Pacjent gov” umożliwiające dotarcie m.in. do Internetowego Konta Pacjenta.

Na drugim miejscu uplasowała się „loteria szczepionkowa”, która miała zachęcić Polaków do większego udziału w akcji szczepień, a na trzecim - dające dużo do myślenia hasło „Koronawirus zapobieganie”.

Pierwszą piątkę zamykają „Szczepienia COVID-19” i „AstraZeneca”  - na piątym.

Wyszukiwane były również hasła takie, jak „Obostrzenia”, „Lockdown” i „Objawy COVID-19”. 

Muzyka, rozrywka, seriale

W dziedzinie muzyki największą popularnością cieszyło się hasło „Mata” - pseudonim syna prof. Marcina Matczaka, który robi karierę w branży muzycznej jako raper. Mata zajął pierwsze miejsce w kategorii „Muzycy i zespoły muzyczne”, a jego utwór „Patoreakcja” był najchętniej wyszukiwanym przez Polaków tekstem piosenki w mijającym roku. Na drugim miejscu w kategorii wykonawców muzycznych znalazł się zespół Maneskin, a na trzecim - raperka Young Leosia. 

W kategorii „Filmy”, jak czytamy na blogu Google Polska, znalazła się w naszym kraju ekranizacja „Diuny”, która globalnie zajmuje w tym roku trzecie miejsce. „Dziewczyny z Dubaju” zajęły miejsce drugie, a na trzecim znalazł się „Small World” Patryka Vegi. 

Zwycięzcą w kategorii seriali została produkcja Netfliksa „Squid Game”. Na drugim miejscu znalazł się również netfliksowy serial „Bridgertonowie”, a pierwszą trójkę zamyka seria „Ginny and Georgie”.

Kto pyta, nie błądzi. O co pytają Polacy?

„Jak zapisać się na szczepienie” i „jak zrobić screena na laptopie” to niekwestionowani liderzy w kategorii „jak” w polskim Google’u. Na drugim miejscu znalazły się hasła „Jak aktywować bon turystyczny” oraz „Jak zrobić kotylion”. Podium zamykają „Jak spisać się przez internet” i „Jak zrobić sushi”. 

Polaków interesowało również to, jak pobrać paszport covidowy, jak zrobić jajko po benedyktyńsku i jak usunąć konto z Instagrama. 

Pytając „Dlaczego…?” Polacy najczęściej pytali o to, „Dlaczego nie ma M jak Miłość”, a pytając „Ile…?” chcieli sprawdzić, „Ile zakażeń dzisiaj”. Nurtowało nas również, „Dlaczego nie działa Facebook”, „Ile trwa kwarantanna” i „Ile trwa covid”, a także „ile trwa post eucharystyczny”.

W naszym rozumieniu świata pomagały również pytania takie, jak „Czy warto PPK” odnośnie inwestycji w pracownicze plany kapitałowe, a także „Co to lex TVN”, „Co to znaczy cnoty niewieście, Co to wojna hybrydowa” i „Co się dzieje na granicy”. 

Pełne zestawienie można przeczytać na blogu Google Polska.


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected] Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama

Komentarze