Reklama

Social media

Fot. epicioci / Pixabay

Broker danych Huq przyznaje, że gromadził dane bez zgody użytkowników

Broker danych Huq - o którym pisaliśmy w kontekście gromadzenia danych geolokalizacyjnych użytkowników Androida bez ich wiedzy i zgody - przyznał, że ten sposób dopuszczał się naruszeń prywatności.

Firma poinformowała, że dane geolokalizacyjne były gromadzone bez zgody użytkowników przez dwie współpracujące z Huq aplikacje.

Przedsiębiorstwo dodało, że obecnie naruszenia nie są już dokonywane, a wcześniejszy ich charakter był "techniczny" i wynikał z wadliwości kodu aplikacji, z których dane trafiały do brokera. 

Huq miał zwrócić uwagę wydawcom programów, których dotyczył problem, aby poprawili kod swoich produktów i ponownie opublikowali aplikacje w sklepie dystrybuującym oprogramowanie na Androida - podaje serwis internetowy brytyjskiej stacji telewizyjnej BBC.

Jednocześnie, broker nie wykluczył możliwości wystąpienia podobnych nieprawidłowości w innych aplikacjach, z których dane pozyskuje firma. "Możliwe jest, że nasi partnerzy w przyszłości odkryją podobne problemy techniczne, ale to, co jest istotne, to prędkość podejmowanych przez nas działań i powaga, z jaką traktujemy zaistniałą sytuację" - zadeklarowała firma.

Jakie aplikacje naruszały regulacje dotyczące prywatności?

BBC podaje, że dane geolokalizacyjne użytkowników gromadziły dwa programy - jeden z nich służył do sprawdzania siły sygnału WiFi, a drugi - do skanowania kodów kreskowych.

Użytkownicy instalujący te aplikacje na swoich telefonach nie wiedzieli jednak, że mają one także inne zastosowanie - Huq wykorzystywał je do współpracy m.in. z brytyjskimi radami dzielnic, które dzięki programom mogły dowiedzieć się, jak wiele osób porusza się w danym miejscu, w określonym czasie. 


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

image
Fot. Reklama

Reklama

Komentarze

    Reklama