Reklama

Social media

Aplikacja Threads Mety w grudniu trafi do Europy

Threads w końcu trafi do użytkowników z Unii Europejskiej
Threads w końcu trafi do użytkowników z Unii Europejskiej
Autor. Azamat E / Unsplash

Aplikacja Threads Mety, która miała stać się konkurentem Twittera (X), w grudniu trafi do użytkowników w Unii Europejskiej. Wcześniej powodem niedostępności platformy miały być unijne regulacje.

Reklama

Aplikacja Threads - słynny „konkurent Twittera” (platformy Elona Muska dziś znanej jako X) - ma w grudniu trafić do rąk użytkowników w Unii Europejskiej. Informuje o tym dziennik „Wall Street Journal”, powołując się na źródła bliskie sprawie.

Reklama

Do tej pory Threads, która jest aplikacją gromadzącą ogromne ilości danych (o czym można przeczytać u nas tutaj) była w UE niedostępna. Koncern Marka Zuckerberga tłumaczył to restrykcyjnymi regulacjami platform online, którym trudno sprostać, bądź jest to całkowicie nieopłacalne biznesowo.

Okazuje się jednak, że jak najbardziej biznes w UE opłaca się prowadzić. Z czego to wynika? Czy aby nie przypadkiem ze słabnącego zainteresowania platformą na innych rynkach? Nie podbiła serc użytkowników, a początkowa popularność Threads jest już dawno wspomnieniem.

Reklama

Czytaj też

Dziwny wybór

Według źródeł „WSJ”, aby sprostać regulacjom obowiązującym w UE, Meta wprowadzi dość szczególne możliwości dla użytkowników mieszkających w krajach Wspólnoty.

Ma to być korzystanie z aplikacji wyłącznie do konsumpcji treści, bez konieczności tworzenia profilu, który służy do redagowania wpisów i zamieszczania ich na platformie.

Inną kwestią, którą Meta rozwiązała, jest umożliwienie użytkownikom kasowania konta na Threads bez - wcześniej przymusowego - usunięcia swojego konta na Instagramie, z którym profil Threads jest powiązany. Taki układ naruszał zasady konkurencji na rynku usług cyfrowych w UE, ale i nie tylko niezadowolona była z niego m.in. Wielka Brytania.

Czytaj też

Nowa szansa?

„WSJ” zwraca uwagę, że Threads wchodzi do UE w czasie, w którym narasta niezadowolenie wokół tego, co dzieje się z popularną niegdyś platformą mikroblogową X. Reklamodawcy odchodzą z serwisu Muska, o czym niejednokrotnie można było przeczytać na naszych łamach, głównie z powodu braku moderacji treści i obecności na tej platformie np. neonazistów czy zwolenników medycznych teorii spiskowych.

W ostatnim czasie dołożyły się do tego treści antysemickie. Sam Elon Musk wyraził aprobatę wobec wpisu zawierającego antysemicką teorię spiskową, po czym próbował przywołać go do porządku nawet Biały Dom. W reakcji na tę sytuację odeszli z platformy również kolejni reklamodawcy.

Odpowiedź Muska? W udzielonym dziennikowi „New York Times” wywiadzie powiedział, że „wszyscy, którzy oczerniają go w związku z jego biznesem reklamowym, powinni iść się p…lić”.

Dla Threads, która według Marka Zuckerberga ma teraz nieco poniżej 100 mln aktywnych miesięcznie użytkowników, może to być szansa na nowe otwarcie i zarobienie pieniędzy - spekuluje dziennik. Zuckerberg przy okazji myśli, że w ciągu następnych kilku lat uda mu się dobić z liczbą użytkowników do miliarda (!).

W 2024 r. wejście na unijny rynek może pomóc mu zdobyć rząd dusz wielkości 40 mln osób.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:[email protected].

Reklama
Reklama

Komentarze