Rośnie popularność portalu administracji publicznej Gov.pl

15 lipca 2019, 11:54
GOV67
Fot. Ministerstwo Cyfryzacji

Statystyki pokazują, że Polacy coraz chętniej korzystają z usług rodzimego portalu administracji publicznej Gov.pl. 

W pierwszym półroczu 2019 r. odwiedzający Gov.pl wygenerowali ponad 53 mln odsłon i zainicjowali 19 mln sesji. Średnio każdy z nich spędził na portalu dwie i pół minuty. 25% użytkowników korzystało z rządowych serwisów na urządzeniu mobilnym. 

W zasięgu wzroku

W ramach portalu Gov.pl działa 19 stron internetowych poszczególnych ministerstw. Można tam znaleźć informacje o sprawach jakimi zajmują się poszczególne resorty jak również informatory czy poradniki.

Gov.pl powstał po to, by obywatele mieli łatwiejszy dostęp do informacji o tym, co dzieje się w poszczególnych instytucjach. Wystarczy znać jeden adres – Gov.pl – by znaleźć wszystko, czego potrzebujemy

Marek Zagórski - minister cyfryzacji

Serwisy powiązane z portalem mają spójną szatę graficzną, tak aby odbiorca od razu zorientował się, że korzysta ze stron administracji publicznej. Chcemy, aby Gov.pl był dostępny dla wszystkich, dlatego system uwzględnienia potrzeby osób z niepełnosprawnościami.

Ułatwiamy życie

Jednym z serwisów działających w ramach Gov.pl jest strona www.obywatel.gov.pl , która jest źródłem informacji o e-usługach. Dzięki temu serwisowi możemy m.in. zamienić wizytę w urzędzie na chwilę przed komputerem.

E-usługi pogrupowane są tak, by znalezienie interesującej sprawy zajęło możliwie najmniej czasu. Wśród kategorii są m.in.: „Dokumenty i dane osobowe”, „Kierowcy i pojazdy”, „Małżeństwo”, „Edukacja”.

Przez ostatnie pół roku obywatel.gov.pl odwiedziło prawie 7,5 mln użytkowników. To o niemal 2,7 mln więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Odwiedzający zainicjowali około 14,3 mln sesji i ponad 29 mln odsłon

Marek Zagórski - minister cyfryzacji

Nieustannie pracujemy nad tym, by coraz więcej spraw można było załatwiać przez Internet. Projektujemy usługi przyjazne dla obywateli, wygodne i wychodzące naprzeciw ich potrzebom. Taki ma być również cały portal Gov.pl. Chcemy, by spełniał oczekiwania użytkowników, dlatego już wkrótce pokażemy jego nową, jeszcze lepszą wersję

Marek Zagórski - minister cyfryzacji

 Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji

CyberDefence24
CyberDefence24
KomentarzeLiczba komentarzy: 2
Benia33
wtorek, 16 lipca 2019, 18:35

Najczęstszą 'aktywnością' bywa też brak dostępu, ot tak - bez jakichkolwiek wyjaśnień na stronie...

Kryssska
czwartek, 26 września 2019, 00:03

Ale chyba nie na govie... tam jest kilka systemów, ten mi działa bez problemów.