Reklama

Prywatność

Reklamy "zachowujące prywatność"? Takie zobaczysz w przeglądarce Brave

Logo przeglądarki Brave
Logo przeglądarki Brave
Autor. Rubaitul Azad / Unsplash

Przeglądarka Brave reklamująca się jako szanująca prywatność użytkowników, zaczęła wyświetlać w wynikach wyszukiwania reklamy. Mają być one jasno oznaczane, a także nie gromadzić danych osób, do których docierają i które w nie klikną.

Reklama

Przeglądarka Brave przedstawia się jako oprogramowanie szanujące prywatność użytkowników i umożliwiające im korzystanie z internetu w taki sposób, aby to właśnie jej ochrona była na pierwszym miejscu.

Reklama

Serwis Bleeping Computer podaje, że oprogramowanie to zaczęło wyświetlać swoim użytkownikom reklamy, pojawiające się w wynikach wyszukiwania.

Reklamy mają również działać z poszanowaniem prywatności – obiecuje Brave. Obecnie widoczne jedynie w wersji beta, reklamy mają być dobrze oznaczone, tak by nie było wątpliwości, że nimi są. Dodatkowo, Brave zapewnia, że nie zbierają one danych identyfikujących o użytkownikach, którzy w nie klikną lub dokonają jakiejkolwiek innej interakcji.

Reklama

Czytaj też

Prywatność w reklamie – czy to jest możliwe?

Według twórców przeglądarki – tak. „Od projektu, reklamy w Brave Search (wyszukiwarka w przeglądarce Brave – red.) są anonimowe, jasno oznaczone i spełniają reguły zaangażowania Brave'a w to, aby użytkownicy byli na pierwszym miejscu, jak i w działania z zakresu reklamy, które są etyczne i transparentne" – twierdzi firma.

„Klikając w reklamy w Brave Search dostajemy całkowicie prywatne doświadczenie, w przeciwieństwie do reklam w wyszukiwarkach, takich jak Google czy Bing" – dodaje Brave i zapewnia, że wyszukiwarka tej firmy „używa jedynie zapytania, informacji o kraju i rodzaju urządzenia", aby wyświetlać użytkownikom reklamy, a także „nie przechowuje żadnego profilu wyszukiwań".

Czytaj też

Nie chcesz reklam, nawet szanujących prywatność? Zapłać

Brave dodaje, że ci użytkownicy, którzy nie chcą widzieć w swojej wyszukiwarce reklam, nawet takich, które nie zapisują informacji o nich do profilu, mogą to mieć – oczywiście za niewielką opłatą.

Wystarczy już trzy dolary miesięcznie, aby wyszukiwać w internecie bez reklam – i jak twierdzi firma, „wesprzeć bezpośrednio misję Brave, aby internet był bardziej prywatnym miejscem z niezależnym wyszukiwaniem".

Liczba osób korzystających z przeglądarki Brave w grudniu 2021 roku plasowała się na poziomie ok. 50 mln aktywnych użytkowników w ciągu miesiąca.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama
Reklama

Komentarze