Reklama

Prywatność

Korea Południowa nakłada kary na Big Techy. W tle profilowanie na potrzeby reklamy

Autor. Big Heart / Pixabay

Korea Południowa ukarała grzywną Google’a i Metę – łączna wysokość kar wyniosła 100 mld wonów, czyli ok. 72 mln dolarów. Powodem było gromadzenie danych o zachowaniu online użytkowników usług cyfrowych i ich profilowanie na potrzeby reklamy bez uzyskania wcześniejszej zgody.

Reklama

Jak podaje agencja Associated Press , południowo-koreański organ ochrony danych osobowych zdecydował o ukaraniu Google'a grzywną w wysokości ok 69,2 mld wonów (50 mln dolarów) i Mety (Facebooka) 30,8 mld wonów (22 mln dolarów) po ustaleniu, że obie firmy wykorzystywały dane użytkowników usług cyfrowych bez ich zgody na potrzeby reklamy profilowanej.

Reklama

Czytaj też

Reklama

Historyczna kara

To według AP największe kary finansowe nałożone w Korei Południowej za naruszenia prawa ochrony prywatności i danych osobowych.

Według organu decydującego o nałożeniu grzywien, zarówno Google jak i Meta nie informowały jasno użytkowników o gromadzeniu i analizowaniu oraz wykorzystaniu do reklamy targetowanej danych na temat ich zachowania online, nie uzyskiwały też na to zgody.  

Czytaj też

Organ zobowiązał firmy do wdrożenia „łatwych i jasnych" procesów uzyskiwania zgody i umożliwienia użytkownikom większej kontroli nad tym, jak dzielą się danymi o tym, co robią online z firmami.

Google i Meta nie odniosły się do sprawy – firmy mogą jednak złożyć odwołanie od nałożonych na nie kar na drodze sądowej. Wniosek w tej sprawie musi wpłynąć do odpowiednich organów w ciągu 90 dni od otrzymania decyzji administracyjnej o grzywnach.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama
Reklama

Komentarze