Reklama

Polityka i prawo

USA celują w Indo-Pacyfik. Umowa o handlu cyfrowym osłabi wpływy Chin?

Fot. The White House/Flickr
Fot. The White House/Flickr

Stany Zjednoczone rozważają zawarcie umowy o handlu cyfrowym, obejmującą gospodarki w regionie Indo-Pacyfiku. Porozumienie miałoby dotyczyć m.in. zasad wykorzystania danych. Za pomocą paktu USA chcą również zbadać i ocenić chińskie wpływu w regionie.

Administracja Joe Bidena zastanawia się nad zawarciem umowy o handlu cyfrowym, która obejmowałaby gospodarki Kanady, Chile, Japonii, Malezji, Australii, Nowej Zelandii oraz Singapuru – wskazuje agencja Reutera.

Szczegóły potencjalnego paktu są nadal opracowywane. Umowa ma jednak dotyczyć m.in. zasad wykorzystania danych czy ułatwień w handlu.

Porozumienie ma pomóc Stanom Zjednoczonym w ocenie chińskich wpływów w regionie. Biały Dom chce także poszukiwać nowych możliwości dla USA w obszarze handlu – donosi agencja Bloomberga, powołując się na swoje polityczne źródła.

"Nadszedł czas na umowę cyfrową"

Wysoką rangą amerykańscy urzędnicy stwierdzili, że pakt mógłby się opierać na funkcjonujących już w tym regionie porozumieniach, w tym np. umowie między Japonią a USA w sprawie handlu cyfrowego czy umowie o partnerstwie dotyczącym gospodarki cyfrowej, której sygnatariuszami są Singapur, Chile i Nowa Zelandia.

Charles Freeman, wiceprezes ds. Azji w Izbie Handlowej USA, w rozmowie z agencją Bloomberga wskazał, że „nadszedł czas”, aby zawrzeć taką umowę. „Opowiadamy się za negocjowaniem umowy cyfrowej (…). Chcielibyśmy, aby w tej części świata pojawiło się wybiegające w przyszłość, oparte na zasadach porozumienie” – podkreślił.


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama
Reklama

Haertle: Każdego da się zhakować

Materiał sponsorowany

Komentarze

    Reklama