Reklama

Polityka i prawo

Strategiczna zmiana Exatela

Fot. CyberDefence24.pl
Fot. CyberDefence24.pl

Telekomunikacyjny operator EXATEL wdraża nową strategię, usługi oraz prognozuje wzrost dochodów. Filarem rozwoju spółki jest rozbudowa sieci światłowodowej, zaawansowane usługi cyberbezpieczeństwa i kompleksowe rozwiązania teleinformatyczne dla organizacji. Wyrazem zmian jest nowa, nowoczesna identyfikacja wizualna, którą zaprezentowano podczas 3. edycji EXATEL Security Days – konferencji praktyków cyberbezpieczeństwa.

EXATEL to twórca jednej z trzech największych sieci światłowodowych w Polsce, obok Orange i Netii. EXATEL jest dużym operatorem telekomunikacyjnym B2B, skupionym na usługach dla firm, innych operatorów i sektora publicznego. Zmiany rynkowe i rozwój technologii sprawiają, że nie można stać w miejscu. Odpowiedź EXATEL na to wyzwanie jest prosta – nie podążaj za zmianą, tylko sam ją twórz.

 

Branża telekomunikacyjna staje się coraz trudniejsza. To zresztą zjawisko globalne. Tradycyjne usługi to za mało, by utrzymać się na rynku. Dlatego nie chcemy nikogo naśladować, mamy własny pomysł na siebie. Rozszerzyliśmy formułę działania o nowe usługi i nowe branże, zainwestowaliśmy w rozwój sieci, zbudowaliśmy nowe kompetencje. Efekty? Widać je gołym okiem, patrząc już na pierwsze cztery miesiące tego roku. Odnotowaliśmy pierwszy od lat wzrost wskaźnika EBIDTA – i to aż o 52%, porównując do tego samego okresu w 2017 roku. A to tylko jedna z wielu pozytywnych informacji

Nikodem Bończa Tomaszewski - prezes EXATEL

Strategia zmian w EXATEL opiera się na czterech filarach: rozwoju sieci światłowodowej, cyberbezpieczeństwie, zintegrowanych usługach teleinformatycznych (ICT) oraz inwestycjach w innowacje. Wyrazem obranego kierunku jest nowa identyfikacja wizualna firmy.

NOWE LOGO

Nowa identyfikacja została zaprezentowana podczas trzeciej edycji EXATEL Security Days – konferencji praktyków cyberbezpieczeństwa.

Nasza nowa identyfikacja obrazuje to, czego się nauczyliśmy. To efekt zmian naszej tożsamości, w sposobie pracy, miejsca, gdzie widzimy naszą firmę na rynku. Nowe logo opracowała renomowane studio projektowe White Cat Studio, znane m.in. z nagradzanych projektów dla PZU, Expandera czy banku PKO BP. Znak jest stabilny, nowoczesny i wyrazisty. Postawiliśmy na komunikację spokojną i bardzo oszczędną w sposobie wyrazu. Wybrany kolor ma silne konotacje z innowacją i rynkiem nowych technologii. Chcemy podkreślać, że jesteśmy firmą, która nie goni za zmianami, ale sama je tworzy. Kolor wzmacnia przekaz, że EXATEL to firma twórcza, kompetentna i gwarantująca partnerom spokój. Przejście tonalne między dwoma odcieniami niebieskiego dodaje mu lekkości

Marcin Malicki - wiceprezes EXATEL odpowiedzialny za marketing i sprzedaż

NAJBEZPIECZNIEJSZA POLSKA SIEĆ

Nowa identyfikacja jest wyrazem nowego pozycjonowania na rynku, którego istotą jest bezpieczeństwo. Towarzyszy mu hasło: najbezpieczniejsza polska sieć. Wyróżnikiem oferty EXATEL jest gwarancja bezpieczeństwa klientów. Stabilność, rozległość i jakość sieci, 20 lat doświadczenia firmy, najbardziej wymagający klienci, polska własność oraz najlepsze na rynku kompetencje w cyberbezpieczeństwie to absolutnie unikalny na rynku zestaw cech.

 POLSKA CYBERSUWERENNA

Misją firmy EXATEL jest budowa cybersuwerenności Polski. Czym ona jest? 

Cyberprzestrzeń stała się tak samo ważna jak realne terytorium państwa. Naszym zadaniem jest pomoc państwu, by – tak jak na owym realnym terytorium – zapewniało każdemu wolność, bezpieczeństwo i komfort działania w sieci. Jeśli Polska ma liczyć się w globalnej grze technologicznej, nie może zgadzać się tylko na rolę konsumenta rozwiązań tworzonych gdzie indziej. Musi formułować własną atrakcyjną propozycję i sama nadawać kierunki rozwoju. To jest najgłębszy sens istnienia i działania naszej firmy

Nikodem Bończa Tomaszewski - prezes EXATEL

Tak rozumiana cybersuwerenność jest przez EXATEL budowana na kilku filarach: kadrze najlepszych ekspertów, własnej infrastrukturze i rozwiązaniach, ochronie prywatności użytkownków, cyberbezpieczeństwie oraz usługach wspierających rozwój organizacji.

ZMIANY NIE SĄ POWIERZCHOWNE

Zmiany wizualne podkreślają nowe możliwości firmy. Sieć EXATEL jest coraz bardziej rozległa, a więc łatwiej dostępna dla klientów. Portfolio usługi cyberbezpieczeństwa nie tylko jest coraz szersze, ale zostało zweryfikowane w działaniu przez blisko 50 klientów. Innowacyjność w EXATEL to nie idea, ale konkretne 6 projektów i kilkanaście milionów złotych inwestycji.

Od kilku lat niezwykle intensywnie inwestujemy w rozwój sieci. Obecnie dochodzimy już do 1000 km rocznie, ale zakładamy, że to dopiero rozgrzewka. Ale sieć to dopiero początek. Najważniejsze są usługi, które możemy dzięki niej świadczyć. Naszym wyróżnikiem na rynku jest cyberbezpieczeństwo. Stawiamy na własny zespół i kompetencje, bo chcemy być realnym wsparciem dla partnerów. Mamy na pokładzie 30 ekspertów, którzy są w stanie zapewnić ochronę przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Zaufali nam już klienci z sektora bankowego, medycznego, przemysłowego, transportowego i publicznego.

Rafał Magryś - wiceprezes EXATEL odpowiedzialny za pion techniki

Nowym elementem strategii rozwojowej EXATEL są kompetencje badawczo-rozwojowe. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy udało mu się pozyskać 10,59 mln zł grantów na B+R. Pracujemy nad takimi projektami jak Smart City, TAMA – autorski system ochrony przed cyberatakami wolumetrycznymi (anty DDoS) opracowywany razem z Politechniką Warszawską oraz najnowszy projekt budowy programowalnego urządzenia sieciowego – SDNBox.

 EXATEL MOŻE WIĘCEJ

O sile EXATEL świadczy także stabilna pozycja na rynku. Obecnie z jego usług korzysta 990 firm i instytucji w kraju i za granicą.

EXATEL ma rozległy i zrównoważony portfel klientów. Szczególnie silni jesteśmy na rynku bankowym, energetycznym, międzyoperatorskim i publicznym. Rozwijamy także usługi dla sektora obronnego. Wiemy, że dziś organizacjom nie wystarczy infrastruktura telekomunikacyjna. Potrzebują całościowych rozwiązań dostosowanych do ich potrzeb, a także partnera, któremu mogą naprawdę zaufać. Takiego, który zapewni im bezpieczne i stabilne środowisko technologiczne, adekwatne do ich celów. Dlatego nasza obecna oferta jest bardzo szeroka. Obejmuje np. własne Data Center czy dostawy urządzeń. Posiadamy zespół certyfikowanych inżynierów wdrożeń i utrzymania, programistów, architektów, project managerów czy pentesterów. Udaje nam się konsekwentnie to zaufanie zdobywać. Dowodem jest 30 dużych wdrożeń sprzętowych w ciągu ostatniego roku, czy 67% wzrostu przychodów z usług cyberbezpieczeństwa już w pierwszych 4 miesiącach tego roku

Marcin Malicki, wiceprezes EXATEL odpowiedzialny za marketing i sprzedaż

Połączenie potencjału własnej sieci światłowodowej, bezpieczeństwa, rozwiązań IT oraz innowacyjności przełoży się na trwały wzrost wartości spółki. Wzrost wskaźnika EBITDA to pierwsze pozytywne oznaki wdrażanych przez nas zmian. Utwierdzają nas, że jesteśmy na dobrej drodze, choć wiemy, że przed nami długi marsz – podsumowuje Nikodem Bończa Tomaszewski.

Reklama
Reklama

Komentarze