Reklama

Polityka i prawo

Rodzice obawiają się o bezpieczeństwo dzieci w Internecie... i nic z tym nie robią

Fot. NadineDoerle/Pixabay
Fot. NadineDoerle/Pixabay

84 proc. rodziców martwi się bezpieczeństwem swoich dzieci w internecie, ale na rozmowy z nimi o zagrożeniach online przeznacza średnio … 46 minut w całym okresie ich dzieciństwa - wynika z ankiety organizacji badawczej Savanta przeprowadzonej na zlecenie firmy Kaspersky.

Według badań tej firmy obecnie więcej niż 9 na 10 dzieci w wieku od 7 do 12 lat posiada urządzenie z dostępem do internetu, takie jak smartfon, tablet czy komputer.

64 proc. rodziców ocenia, że ich dzieci spędzają zbyt wiele czasu online, co naraża je na różne potencjalne zagrożenia. Za najniebezpieczniejsze rodzice uznają kontakt ze szkodliwymi treściami, np. dotyczącymi seksu lub przemocy (27 proc.), uzależnienie się od internetu (26 proc.) oraz otrzymanie anonimowych wiadomości lub treści nakłaniających dzieci do agresywnych lub nieodpowiednich zachowań (14 proc.).

Czterech na pięciu rodziców uważa, że wspólnym obowiązkiem zarówno opiekunów, jak i szkoły jest nauczenie dzieci, na czym polega bezpieczeństwo w internecie, a 86 proc. jest zdania, że rodzice mogą zrobić to lepiej, ponieważ to do nich dzieci mają na ogół większe zaufanie.

Jednocześnie badanie firmy Kaspersky pokazuje, że rodzice mają trudności w rozmawianiu na ten temat. Za największe wyzwanie uważają wyjaśnienie zagrożeń w taki sposób, aby dzieci mogły je zrozumieć i odnieść do swojego życia (60 proc.), przekonanie dzieci, aby poważnie podchodziły do zagrożeń (51 proc.) oraz wpojenie dzieciom, że nie należy ulegać presji rówieśników (42 proc.).

W celu ochrony dzieci przed różnymi zagrożeniami internetowymi, eksperci zalecają m.in. by zaoferować dziecku pomoc i wsparcie; ustalić z nim, ile czasu może poświęcić na korzystanie z mediów społecznościowych i przekonać je, by uważnie dobierało sobie przyjaciół i znajomych; zachęcają także do skorzystania z rozwiązań kontroli rodzicielskiej.

Źródło:PAP
Reklama

Komentarze

    Reklama