Reklama

Polityka i prawo

Poczta Polska: nadawcy wszystkich paczek zostaną obsłużeni w dedykowanych okienkach

Fot. Anwar2/Wikimedia Commons/CC 3.0
Fot. Anwar2/Wikimedia Commons/CC 3.0

Poczta rozszerza katalog usług, z których można priorytetowo skorzystać w okienkach typu fast track. Klienci mogą w nich realizować wszystkie usługi paczkowe, a w szczególności te w obrocie elektronicznym. W całym kraju Poczta Polska wyznaczyła 550 takich punktów, a wkrótce będzie ich jeszcze więcej bo od 15 grudnia już 650 okienek. 

Początkowo dedykowane okienka mieli do dyspozycji klienci odbierający przesyłki w ramach usługi Odbiór w Punkcie, osoby wysyłające paczki przez platformę Envelo, korzystające z systemu Elektroniczny Nadawca lub z aplikacji Nadaj przesyłkę. Teraz, szczególnie w okresie piku paczkowego, z takich udogodnień mogą skorzystać wszyscy klienci wysyłający paczki w placówkach pocztowych. Jednakże ze względu na bardzo pozytywny odbiór tego rozwiązania przez Klientów to pełna i priorytetowa realizacja usług paczkowych w tych wydzielonych okienkach będzie realizowana na stałe. 

To rozwiązanie ma przyspieszyć i usprawnić obsługę w okresie świątecznego piku, kiedy liczba nadawanych paczek może wzrosnąć nawet o 70% tygodniowo. 

„Usprawnienie obsługi przesyłek w okresie świątecznym to kolejne działanie Poczty Polskiej wpisujące się w strategię Spółki. Konsekwentnie stawiamy na rozwój usług, na których może skorzystać branża e-commerce. To szczególnie ważne w okresie przed Świętami Bożego Narodzenia, gdy liczba wysyłanych paczek już teraz wzrosła o 50%, w porównaniu do  innych tygodni roku, a w kolejnych tygodniach spodziewamy się ich jeszcze więcej”  – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej.

Punkty typu „fast track” zostały oznaczone specjalnymi naklejkami, dzięki którym można łatwo się zorientować, gdzie nadawcy zostaną obsłużeni w pierwszej kolejności. Takie placówki można znaleźć we wszystkich województwach, a ich liczba wkrótce wzrośnie do 650. 

Poczta Polska spodziewała się w ramach tegorocznego szczytu paczkowego, że Polacy ponownie postawią na e-zakupy, podobnie jak to było w ubiegłych latach.  Liczba nadawanych paczek z tygodnia na tydzień rośnie, a nowe rozwiązanie usprawni wysyłanie i odbieranie świątecznych prezentów. Szczegółowa lista placówek znajduje się tutaj.

Poczta zatrudniła także dodatkowych pracowników do obsługi rosnącej liczby paczek, w całym kraju do pocztowców dołączyło ponad 1500 osób, a rekrutacje nadal trwają. 

Informacja prasowa Poczty Polskiej

Reklama
Reklama

Komentarze