Reklama

Polityka i prawo

Wielka Brytania: nowe wytyczne ochrony dzieci w Internecie. Firmy mogą zostać ukarane

Fot. Gajendra Bhati/pexels.com/
Fot. Gajendra Bhati/pexels.com/

Brytyjskie biuro ds. ochrony danych opublikowało propozycje wytycznych dla firm internetowych, mające pomóc ochronić prywatność dzieci w Internecie i ustrzec je m.in. przed szkodliwymi treściami. Firmy, które nie zastosują się do nowych przepisów mogą zostać ukarane – informuje BBC.

Tzw. kod postępowania ma dotyczyć firm działających w obszarze mediów społecznościowych, gier online, internetowych stron edukacyjnych, serwisów streamingowych oraz interaktywnych zabawek, połączonych z siecią.

Lista 15 wytycznych zawiera standardy, do jakich muszą się dostosować przedsiębiorcy, aby dostatecznie chronić prywatność małoletnich w Internecie. Wśród nich znalazło się m.in. odgórne zalecenie wyłączenia z urządzeń dostępnych dziecku wszelkich aplikacji pozwalających na jego zlokalizowanie, a także zaawansowane ustawienia prywatności. Firmy otrzymają m.in. zakaz stosowania technik, które mogłyby przekonać dziecko do zredukowania ustawień ochronnych.

Regulacje są odpowiedzią na rosnące obawy dotyczące narażenia dzieci i młodzieży na przemoc w sieci, nieuprawniony wyciek danych, a także dostęp do szkodliwych treści mogących negatywnie wpłynąć na zdrowie psychiczne dziecka.

Podległe rządowi Biuro Komisarza ds. Informacji w Wielkiej Brytanii, odpowiedzialne za ochronę danych, opracowało wytyczne jeszcze w kwietniu ubiegłego roku. Oficjalnie zostały one opublikowane w środę.

"Myślę, że przyszłe pokolenia będą zdziwione tym, jak mało zrobiliśmy, żeby ochronić dzieci w internecie. Myślę, że w przyszłości to będzie tak naturalne, jak dzisiaj zapinanie dziecku pasa bezpieczeństwa w samochodzie" – powiedziała w rozmowie z BBC Elizabeth Denham, brytyjska komisarz ds. informacji. Dodała, że uważa kod postępowania za "rozwojowy".

Żeby nowe przepisy mogły wejść w życie, muszą zostać przegłosowane przez brytyjski parlament. Denham szacuje, że zaczną one obowiązywać jesienią przyszłego roku. Kiedy to się stanie, firmy będą mogły spodziewać się surowych kar za naruszanie prywatności dzieci.

Źródło:PAP
Reklama

Komentarze

    Reklama