Reklama

Polityka i prawo

e-Doręczenia mają już działać lepiej

apple macbook
Wskazano przyczynę problemów z e-Doręczeniami.
Autor. pxhere.com/CC0

e-Doręczenia powinny już działać lepiej – podaje Ministerstwo Cyfryzacji, odnosząc się do problemów z funkcjonowaniem nowej usługi. Błędy miały zostać popełnione przez urzędy. 

Wraz z początkiem roku zaczął obowiązywać system, który oferuje wymianę korespondencji z urzędami i instytucjami publicznymi w formie elektroniczneje-Doręczenia pozwalają zastąpić papier i tradycyjne listy, w tym polecone.

    Reklama

    e-Doręczenia. Problemy na początek

    W pierwszym okresie funkcjonowania pojawiły się jednak problemy. O kłopotach z działaniem usługi informowały Ministerstwo Cyfryzacji różne podmioty publiczne. Wskazywano na m.in. problemy z prędkością działania, brak możliwości pobrania szczegółów wiadomości czy prezentacji części przesyłek w skrzynkach odbiorczych.

    Za usługę odpowiada Poczta Polska. Państwowy operator w specjalnym komunikacie z 21 stycznia zaznaczył, że utrudnienia mają związek z integracją systemów użytkowników z e-Doręczeniami.

      Reklama

      Kluczowa poprawna integracja

      najnowszej informacji resort cyfryzacji wskazuje, że ministerstwo, Centralny Ośrodek Informatyki oraz Poczta Polska pracują nad całkowitym usunięciem problemów związanych z działaniem usługi. 

      „Do systemu e-Doręczeń przystąpiło ponad 40 tys. podmiotów publicznych. Każdy z nich musi wykonać poprawną integrację z systemem e-Doręczeń” – wyjaśniono w komunikacie. 

      Właściwa integracja wewnętrznego systemu do zarzadzania korespondencją urzędów z systemem e-Doręczeń jest kluczowa dla poprawności realizacji usług, dlatego 28 stycznia br. na spotkaniu z integratorami, organizowanym przez Centralny Ośrodek Informatyki, eksperci Poczty Polskiej przedstawią dobre praktyki w tym obszarze
      Ministerstwo Cyfryzacji

      Według operatora usługi, 34 podmioty publiczne w błędy sposób wykonały integrację z systemem e-Doręczeń. Dzięki współpracy, miało dojść do rozwiązania problemu i poprawy działania usługi. 

      Jak wskazano, sprawa wydłużonego czasu transferu miał dotyczyć 6706 przypadków, podczas gdy w ramach systemu zrealizowano już ponad 3,5 mln przesyłek.

        Reklama

        Trwa okres przejściowy

        Przypomnijmy, że usługa do końca 2025 roku pozostaje nieobowiązkowa. Najbliższe miesiące stanowią okres przejściowy. Od przyszłego roku każdy podmiot publiczny będzie zobowiązany do posiadania swojej własnej skrzynki do e-Doręczeń.

          Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:[email protected].

          Reklama

          Haertle: Każdego da się zhakować

          Materiał sponsorowany

          Komentarze

            Reklama