Reklama

e-Doręczenia mają już działać lepiej

apple macbook
Wskazano przyczynę problemów z e-Doręczeniami.
Autor. pxhere.com/CC0

e-Doręczenia powinny już działać lepiej – podaje Ministerstwo Cyfryzacji, odnosząc się do problemów z funkcjonowaniem nowej usługi. Błędy miały zostać popełnione przez urzędy. 

Wraz z początkiem roku zaczął obowiązywać system, który oferuje wymianę korespondencji z urzędami i instytucjami publicznymi w formie elektroniczneje-Doręczenia pozwalają zastąpić papier i tradycyjne listy, w tym polecone.

Czytaj też

Reklama

e-Doręczenia. Problemy na początek

W pierwszym okresie funkcjonowania pojawiły się jednak problemy. O kłopotach z działaniem usługi informowały Ministerstwo Cyfryzacji różne podmioty publiczne. Wskazywano na m.in. problemy z prędkością działania, brak możliwości pobrania szczegółów wiadomości czy prezentacji części przesyłek w skrzynkach odbiorczych.

Za usługę odpowiada Poczta Polska. Państwowy operator w specjalnym komunikacie z 21 stycznia zaznaczył, że utrudnienia mają związek z integracją systemów użytkowników z e-Doręczeniami.

Czytaj też

Reklama

Kluczowa poprawna integracja

najnowszej informacji resort cyfryzacji wskazuje, że ministerstwo, Centralny Ośrodek Informatyki oraz Poczta Polska pracują nad całkowitym usunięciem problemów związanych z działaniem usługi. 

„Do systemu e-Doręczeń przystąpiło ponad 40 tys. podmiotów publicznych. Każdy z nich musi wykonać poprawną integrację z systemem e-Doręczeń” – wyjaśniono w komunikacie. 

Właściwa integracja wewnętrznego systemu do zarzadzania korespondencją urzędów z systemem e-Doręczeń jest kluczowa dla poprawności realizacji usług, dlatego 28 stycznia br. na spotkaniu z integratorami, organizowanym przez Centralny Ośrodek Informatyki, eksperci Poczty Polskiej przedstawią dobre praktyki w tym obszarze
Ministerstwo Cyfryzacji

Według operatora usługi, 34 podmioty publiczne w błędy sposób wykonały integrację z systemem e-Doręczeń. Dzięki współpracy, miało dojść do rozwiązania problemu i poprawy działania usługi. 

Jak wskazano, sprawa wydłużonego czasu transferu miał dotyczyć 6706 przypadków, podczas gdy w ramach systemu zrealizowano już ponad 3,5 mln przesyłek.

Czytaj też

Reklama

Trwa okres przejściowy

Przypomnijmy, że usługa do końca 2025 roku pozostaje nieobowiązkowa. Najbliższe miesiące stanowią okres przejściowy. Od przyszłego roku każdy podmiot publiczny będzie zobowiązany do posiadania swojej własnej skrzynki do e-Doręczeń.

Czytaj też

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:[email protected].

Reklama
Reklama

Operacje Wojska Polskiego. Żołnierze do zadań dużej wagi

Materiał sponsorowany

Komentarze

    Reklama