Reklama

Polityka i prawo

Digital Services Act z poprawkami ograniczającymi reklamę śledzącą

Autor. NeONBRAND/unsplash.com

Przegłosowano poprawki do unijnego aktu o usługach cyfrowych (Digital Services Act - DSA). Europosłowie poparli postulaty dotyczące m.in. lepszego ograniczenia śledzącej reklamy i ochrony przed manipulacją.

Do głosowania nad poprawkami do DSA odniosła się fundacja Panoptykon. "TAK dla naszych postulatów!" - przekazała na swoim oficjalnym koncie na Twitterze.

O co konkretnie chodzi?

Europosłowie opowiedzieli się za propozycją zakazu wykorzystywania danych wrażliwych w celach reklamowych oraz targetowania dzieci, a także wymogiem uzyskania dobrowolnej zgody na śledzącą reklamę.

Poparcie uzyskały również poprawki dotycząze zakazu manipulowania decyzjami użytkowników oraz łatwej zmiany parametrów systemów rekomendacyjnych.

Dzisiaj odbędzie się głosowanie w Parlamencie Europejskim nad treścią całego DSA. Około godz. 16 powinniśmy pozać wyniki.

Czytaj też

Przypomnijmy, że z założenia akt o usługach cyfrowych ma lepiej chronić konsumentów oraz ich prawa podstawowe w internecie, ustanawiając precyzyjne ramy regulujące przejrzystość i zakres odpowiedzialności platform internetowych, poza tym sprzyjają innowacjom, wzrostowi gospodarczemu i konkurencyjności na jednolitym rynku.

Akt o usługach cyfrowych ma także znacznie usprawniać mechanizmy usuwania nielegalnych treści oraz skutecznej chronić prawa użytkowników w internecie, w tym swobodę wypowiedzi. Zwiększa też poziom kontroli publicznej nad działalnością platform internetowych.

Więcej na temat DSA można przeczytać w naszym #CyberMagazynie: Czy Digital Services Act zmieni oblicze internetu? „Przepisy potrzebne, ale mogą być kłopoty".

Chcemy być także bliżej Państwa - czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać - zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

Reklama
Reklama
Reklama

Komentarze