Reklama

Polityka i prawo

Blokada internetu postępuje. Rosyjski rząd zablokował witrynę "Moscow Times"

Autor. Bank Phrom/ Unsplash

Po publikacji, nazwanego przez władze rosyjskie nieprawdziwym - raportu o policjantach odmawiających walki w Ukrainie - rząd Rosji zablokował w piątek rosyjskojęzyczny serwis „Moscow Times”.

Reklama

Ograniczenia nie dotknęły anglojęzycznego wydania strony internetowej, jednakże rosyjscy dostawcy internetu zaczęli blokować jej rosyjskojęzyczną stronę po otrzymaniu zawiadomienia od rosyjskiego organu nadzorującego - podała gazeta.

Reklama

Czytaj też

Reklama

Gazeta, która od 30 lat, czyli od upadku Związku Radzieckiego, relacjonuje sytuację w Rosji, poinformowała na swojej anglojęzycznej stronie, że jej rosyjski serwis został zablokowany po tym, jak opublikowała "nieprawdziwy, jak to określają władze, raport o policjantach odmawiających walki w Ukrainie".

Także strona internetowa francuskiej stacji radiowej RFI została w Rosji zablokowana.

Czytaj też

Strona internetowa radia jest obecnie niedostępna na terenie Federacji Rosyjskiej decyzją regulatora telekomunikacyjnego Roskomnadzor, jak dowiedzieli się w piątek dziennikarze AFP w Rosji, którzy nie mogli otworzyć strony internetowej bez sieci prywatnej VPN.

Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

Źródło:PAP

Komentarze