Reklama

Polityka i prawo

Amerykański senator chce zwiększyć prywatność użytkowników. Ostrzeżenia na kamerach i mikrofonach?

Fot. EFF-Graphics/Wikipedia Commons/CC 3.0
Fot. EFF-Graphics/Wikipedia Commons/CC 3.0

Amerykański senator Cory Gardner zaproponował prawo wymagające umieszczania ostrzeżeń na opakowaniach urządzeń wyposażonych w kamerę lub mikrofon łączących się z Internetem. Bez oznaczeń konsumenci są narażeni na naruszanie prywatności - podał serwis Ars Technica.

Republikański senator ze stanu Kolorado wskazał, że podobnie jak w przypadku alergenów w produktach żywnościowych, opakowania sprzętów elektronicznych powinny zawierać ostrzeżenia o obecności sprzętu nagrywającego. Proponowane prawo nie definiuje przy tym, jak miałyby wyglądać owe oznaczenia - odpowiednie wytyczne zapewnić ma Federalna Komisja Handlu.

"Konsumenci mierzą się z wieloma wyzwaniami dot. prywatności, ale nie powinni zmagać się z określeniem, czy urządzenie, które kupują, zawiera wbudowany mikrofon lub kamerę" - argumentował Gardner. "Ustawa ta dotyczy doinformowania konsumenta, ochrony jego praw oraz dopilnowania, że robimy co w naszej mocy, by chronić jego prywatność" - dodał polityk amerykańskiej Partii Republikańskiej.

Według serwisu Ars Technica większość urządzeń z mikrofonami i kamerami zwraca uwagę na te komponenty jako główne argumenty przy promocji produktu. Wymaganie ostrzeżeń na opakowaniu mogłoby więc być zbyteczne. Serwis wskazał zarazem, że nie wszystkie firmy podążają tą drogą. Jako przykład podał systemy zabezpieczeń dla domu Nest Secure, których nabywcy przekonali się w tym roku, że produkty spółki wyposażono we wbudowane mikrofonu, o których nie informowano.

Gardner jest współprzewodniczącym senackiej grupy ds. cyberbezpieczeństwa, którą prowadzi wraz z demokratą Markiem Warnerem. Senatorowie w obecnym roku wspólnie byli patronami ustawy dot. cyberbezpieczeństwa Internetu Rzeczy (IoT), która wymagałaby od organów regulacyjnych ustalenia zasad bezpieczeństwa dla urządzeń łączących się z internetem.

Źródło:PAP
Reklama
Reklama

Komentarze