Reklama

Biznes i Finanse

Fikcyjne witryny Budimex. Oszustwo na fałszywą inwestycję

Fot. Frank Busch/unsplash.com
Fot. Frank Busch/unsplash.com

Cyberprzestępcy podszywają się pod firmę Budimex, oferując fałszywe inwestycje. Dla celów oszustwa stworzyli specjalną stronę internetową. 

O kampanii ostrzegli specjaliści firmy Threat Labs. Na oficjalnym koncie twitterowym opublikowali screen fałszywej witryny firmy Budimex, która miała zachęcać potencjalne ofiary do inwestycji.  

W celu zwrócenia uwagi użytkowników oszuści posłużyli się „chwytliwymi” sloganami. „Ludzie w Polsce bogacą się na naszych oczach: Dowiedz się, jak firma BUDIMEX może Ci pomóc!” - czytamy na samej górze witryny. Poniżej znajduje się dopisek: „Jednym z najczęściej zadawanych pytań w dzisiejszych czasach jest: <<Jak można zostać milionerem w jak najkrótszym czasie?>>. Dzięki zaawansowanej technologii zwykły człowiek bez względnej wiedzy w tradingu może dziś zainwestować, aby stać się bogatszym jutro!”. 

Aby zwiększyć wiarygodność strony, oszuści wykorzystali wizerunek prezesa zarządu i dyrektora generalnego Budimex - Artura Popko. Co więcej, zamieścili także opis mechanizmu inwestycyjnego, który rzekomo ma bazować na „opracowanym specjalnie bocie inwestycyjnym”. „Ta inwestycja nie wymaga więcej niż 1000 ZL początkowej inwestycji, a wynik zrobi na Tobie wrażenie (pisownia oryginalna)” - czytamy na fałszywej stronie. 

W prawym rogu witryny znajduje się okienko przeznaczone do wpisania danych, w tym nazwiska, adresu e-mail oraz numeru telefonu. Poniżej widnieje ikona z napisem „Rozpocznij teraz”. Dla własnego bezpieczeństwa pod żadnym pozorem nie podawajcie swoich danych i nie klikajcie w przyciski, znajdujące się na stronie. 

Specjaliści Threat Labs mówią głośno: „Nie dajcie się oszukać!”. Eksperci podali także adres fikcyjnej witryny (hxxps://polgov-invprog.info/), aby chronić użytkowników przed zagrożeniem. 


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama
Reklama

Komentarze

    Reklama