Reklama

Social media

Facebook chce utworzyć komisję ds. wyborów, aby walczyć z dezinformacją

Fot. Firmbee/Pixabay/Domena publiczna
Fot. Firmbee/Pixabay/Domena publiczna

Popularna platforma społecznościowa zwróciła się z prośbą do naukowców i ekspertów w dziedzinie polityki o utworzenie komisji doradczej ds. wyborów – informuje The New York Times.

W ostatnich latach Facebook wiele razy był oskarżany o stronniczość przez ugrupowania polityczne m.in. przez konserwatystów, którzy uważali, że ich głosy były tłumione. Natomiast obrońcy praw obywatelskich i Demokraci wskazywali na zaniedbania pod kątem walki z rozprzestrzenianiem się dezinformacji.

„Już teraz istnieje przekonanie, że Facebook poprzez swoją platformę wpływa na wybory w innych krajach. Jego decyzje mają globalne implikacje” – powiedział Nathaniel Persily, profesor prawa na Uniwersytecie Stanforda redakcji The New York Times.

Media społecznościowe zmagają się również z kwestią właściwego traktowania ważnych polityków i przywódców, którym zdarza się naruszać ich politykę.

Organ doradczy Facebooka

Facebook w odpowiedzi na krytykę swoich działań zwrócił się do ekspertów akademickich i politycznych z propozycją utworzenia organu doradczego w sprawie wyborów na całym świecie.

Głównym zadaniem komisji byłoby podejmowanie decyzji dotyczących opłacalności reklam politycznych i dezinformacji o której dużo mówi się w ostatnim czasie, nie tylko w kontekście wyborów.

„Facebook planuje ogłosić tę decyzję tej jesieni w ramach przygotowań do wyborów w środku kadencji (tzw. midterm elections) w 2022 roku, choć to na razie wstępne działania, które mogą nie zostać zrealizowane” – powiedzieli gazecie eksperci, którzy chcieli zachować anonimowość.

To nie nowość

To nie pierwszy raz, kiedy Facebook zdecydował się na powołanie grupy, której celem będzie wsparcie polityki prowadzenia serwisu.

W 2018 roku powołano tzw. Oversight Board – panel dziennikarzy, naukowców i ekspertów politycznych, którzy mieli wspierać popularną platformę w podejmowaniu decyzji dotyczących usuwania treści naruszających jego politykę.

Jedną z decyzji Oversight Board było zawieszenie konta Donalda Trumpa na Facebooku po wydarzeniach na Kapitolu na początku tego roku. Ten ruch ostatecznie wzbudził wiele kontrowersji.


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

imageFot. Reklama

Reklama

Haertle: Każdego da się zhakować

Materiał sponsorowany

Komentarze

    Reklama