Reklama

Biznes i Finanse

Cyberpandemia uderza w biznes. Polskie firmy wymagają ochrony

fot. geordie_strike / pixabay
fot. geordie_strike / pixabay

Odnotowywane cyberataki na biznes są coraz większe. Co istotne, dotykają one każdej branży. Tylko w pierwszej połowie 2020 roku zanotowano 4,8 mln ataków DDoS – oznacza to wzrost o 15% w stosunku do roku poprzedniego i aż o 25% w okresie pandemii – informują eksperci EXATELA. Jeśli dane te brzmią złowieszczo, musisz przygotować się na jeszcze jedno – w Polsce częściej ofiarami cyberataków padają średnie przedsiębiorstwa niż duże korporacje. 

Badania wskazują jasno: 2020 rok, w porównaniu do 2019, był bardziej niebezpieczny dla biznesu pod względem działań cyberprzestępców. Analitycy KPMG w opublikowanym na początku kwietnia raporcie „Barometr cyberbezpieczeństwa. COVID-19 przyspiesza cyfryzację firm” zwrócili uwagę na niepokojące dane – większość badanych organizacji w Polsce (aż 64%) odnotowała w zeszłym roku przynajmniej jeden incydent bezpieczeństwa związany z obszarem cyber. Co więcej, w porównaniu do roku 2019 jest to wzrost o 10 punktów procentowych. Sytuacja jest niepokojąca – dane z ubiegłego roku wykazują, że próby ataków odnotowywały częściej średnie firmy, zatrudniające do 250 pracowników.

Z pewnością żaden rozsądny manager nie ma wątpliwości, cyberataki, podobnie jak podatki, prędzej czy później, są nieuniknione. Dlatego też, nie tylko niezbędne, ale wręcz koniecznie jest przygotowanie firmy na tego typu zagrożenia. W tym miejscu raz jeszcze zerknijmy w statystyki. Jak wskazuje KPMG, w opinii 55% badanych firm w Polsce pandemia koronawirusa przyczyniła się do wzrostu ryzyka wystąpienia cyberataków. Duży wpływ na to zjawisko miała oczywiście konieczność przeniesienia stanowisk pracy z biura do domów pracowników – 51% firm przyznało, że praca zdalna zwiększyła podatność na wystąpienie incydentów bezpieczeństwa. 

A dobre wiadomości? Te same dane wskazują, że trudna sytuacja nie przyczyniła się jednak do zmniejszenia wydatków na cyberbezpieczeństwo. Badania potwierdzają pozytywny efekt pandemii, jakim jest wzrost cyfrowych inicjatyw podejmowanych przez blisko 60% badanych firm.

Często decydując się na poprawę bezpieczeństwa, kierujemy wzrok ku zagranicznym rozwiązaniom gigantów technologicznych. Zupełnie niepotrzebnie, ponieważ to właśnie nasza rodzima spółka EXATEL wypuściła na rynek polskie narzędzie: anty-DDoS TAMA - rozwiązanie klasy operatorskiej.

Postaw TAMĘ – bądź cyberbezpieczny

Chcesz dowiedzieć się czym jest atak DDoS? Dlaczego biznes potrzebuje narzędzi anty DDoS? Zapoznaj się z opinią eksperta ds. Projektów Badawczo-Rozwojowych w EXATELU Teodorem Buchnerem: "TAMA" powstrzyma zalew ataków DDoS Ambitne plany EXATELA [WIDEO].

Usługa oferowana w ramach TAMA stanowi kompleksowe podejście do obsługi klienta zarówno małych biznesów jak i dużych korporacji. Czym jest TAMA? To w pełni skalowalne rozwiązanie zapewniające ochronę przed atakami DDoS w modelu usługowym (as a service). Oferowana ochrona przed wolumetrycznymi atakami DDoS jest oparta na platformie centralnej w data center EXATEL. Rozwiązanie pozwala na dostosowanie jej idealnie pod potrzeby indywidualnego klienta, czyli:

  • konfigurację, uruchomienie oraz utrzymanie usługi,
  • zabezpieczenie punktów styku z siecią publiczną przed atakami DDoS przy wykorzystaniu dedykowanej infrastruktury EXATEL,
  • ochronę obiektów i stref (20 obiektów / 5 stref),
  • obsługę zmian konfiguracji (do 5 razy miesięcznie).

Chcesz więcej? W ramach usługi użytkownik posiada również stały dostęp do raportów dotyczących ruchu i ataków, wsparcie ze strony ekspertów SOC, gwarancję utrzymania odpowiedniej jakości usług (Service Level Agreement - SLA) oraz stały dostęp do pomocy w ramach punktu kontaktowego, działającego całą dobę przez wszystkie dni roku.

Krok po kroku… jak to działa?

Dzień jak co dzień - ruch z internetu do użytkowników końcowych odbywa się normalnie. Czy jesteśmy w stanie przewidzieć, że staniemy się celem ataku? Z pewnością możemy podejrzewać, dlatego też niezbędne jest przygotowanie odpowiednich mechanizmów obronnych naszego biznesu.

Kiedy cyberprzestępca generuje atak poprzez sieć botnet na jedną z naszych usług czy adresację IP, wdrożona platforma TAMA wykrywa go i uruchamia mitygację.

image
graf. EXATEL

 

Ważne jest zrozumienie mechanizmów, które za tym stoją. Działania mitygacyjne polegają na wyłączeniu całości komunikacji IP do atakowanego adresu docelowego. Czyli? Najprościej rzecz ujmując, atakowana usługa pozostaje bez dostępu do internetu przez czas ataku. W tym samym czasie pozostałe usługi i użytkownicy znajdujący się w twojej sieci, zachowują pełen dostęp do internetu. Po zakończeniu ataku przywracany jest dostęp dla wszystkich.

Dbanie o bezpieczeństwo kontrahentów i klientów to Twój obowiązek

Myśląc o cyberbezpieczeństwie, powinniśmy mieć na uwadze straty, jakie wiążą się z atakiem na nasze systemy. Utrata środków finansowych? Też, jednak musimy pamiętać o szerokim katalogu skutków, które będą miały swoje odzwierciedlenie w dłużej perspektywie czasu.

Pomyślmy chociażby o stratach wizerunkowych dla twojego biznesu. Odbudowa zaufania do klientów, w zależności od tego, jakie skutki wywoła cyberatak, może trwać miesiącami a nawet latami. Niezależnie od tego czy mówimy o przerwaniu ciągłości produkcji, wstrzymaniu dostaw lub świadczenia usług dla klientów czy utraty danych firmy i informacji o klientach. Zaufanie buduje się latami, traci w ułamku sekundy. Nie pozwól zatem, aby wypracowany wizerunek twojego biznesu został zrujnowany przez czynniki pozornie niezależne od ciebie.

Dlaczego pozornie? Jako właściciel firmy, dyrektor, specjalista ds. bezpieczeństwa to właśnie ty jesteś odpowiedzialny za budowanie bezpiecznego środowiska pracy i odpowiednie zabezpieczenie danych kontrahentów, klientów i pracowników – niezależnie od tego, z jakiego źródła pochodzi zagrożenie. Odpowiednie mechanizmy z zakresu cyber stanowią tarczę, którą zobowiązany jesteś posiadać, aby odpowiednio zadbać o bezpieczeństwo swoje i podmiotów/osób, z którymi utrzymujesz relacje.

Postaw na gwarancję, elastyczność i oszczędność

Rozwiązanie TAMA jest w pełni skonfigurowane pod indywidualne potrzeby twojego biznesu a jego jakość gwarantowane przez polskiego operatora telekomunikacyjnego – Spółkę Skarbu Państwa. Usługa pozwala na automatyczne uruchamianie filtrowania ruchu zaraz po wykryciu ataku, a także z wykorzystaniem wyrażeń regularnych, zdefiniowanych lub tworzonych zgodnie z potrzebami klienta.

Istotnym elementem usługi jest możliwość zachowania pełnej kontroli nad jej pracą. Użytkownik zachowuje możliwość ręcznego sterowania mitygacją ataków, tworzenia wykluczeń w procesie detekcji, a także zarządzania sesjami podczas ochrony – czyli możliwa jest indywidualna konfiguracja dopuszczalnej liczby otwartych sesji per źródło, minimalna liczba pakietów oraz minimalny rozmiar pakietów. Klient nabywa również możliwość definiowania różnych czasów wyzwolenia alarmów dla poszczególnych metod detekcji oraz na bieżąco monitorowania poziomu swojego bezpieczeństwa poprzez stały dostęp do statystyk i raportów dostępnych do wygenerowania w panelu klienta. 

image
graf. EXATEL

 

Cena nie powinna być głównym lub, co gorsza, jedynym wyznacznikiem przy wyborze systemów bezpieczeństwa. Dlatego tym bardziej warto pochylić się nad rozwiązaniem oferowanym przez EXATEL, który gwarantuje, że oferowana usługa posiada najlepszy stosunek jakości do kosztów na rynku. Co więcej, w jej ramach obsługa klienta prowadzona jest w trybie całodobowym przez 7 dni w tygodniu, co pozwala na ograniczenie zasobów po stronie klienta – a więc oszczędności. Jeśli jednak nie jesteś przekonany… możesz bezpłatnie wypróbować rozwiązanie i przekonać się, czy spełnia ono twoje wymagania.

Rozwiązanie TAMA to szereg wariantów – od TAMA Basic do TAMA Premium. Zapoznaj się z dostępnymi pakietami i wybierz ochronę uszytą na miarę twoich potrzeb.

Chcesz wiedzieć więcej? Chcesz się dowiedzieć jak TAMA może Ci pomóc w praktyce? Weź udział w webinarze! Rejestracja już się rozpoczęła a liczba miejsc jest ograniczona. 

Materiał powstał we współpracy z EXATEL

Reklama

Komentarze

    Reklama