Reklama

Cyberbezpieczeństwo

Sztuczna inteligencja zanieczyszcza sieć. Problemem spam i fałszywe recenzje

Rozwój sztucznej inteligencji to nie tylko generowanie odpowiedzi na zadawane przez nas pytania. Okazuje się, że AI wykorzystywana jest też do wytwarzania spamu czy pisania fałszywych recenzji.

Reklama

Wyrażenie: „Jako model języka sztucznej inteligencji (...)" stało się znane dzięki ChatowiGPT, który w ten sposób zastrzega część swoich odpowiedzi. Dzieje się to wtedy, gdy chatbot pytany jest o kontrowersyjne kwestie lub w momencie, gdy ma wyrazić opinie na temat czegoś subiektywnego.  

Reklama

Portal „The Verge" ujawnił, że popularna fraza jest coraz częściej spotykana w przestrzeni wirtualnej. Wynika to nie tylko z powodu rosnącej popularności sztucznej inteligencji, ale także z powodu lenistwa osób, które używają jej w nieuczciwy sposób.

Treści wygenerowane przez AI dla tych, którzy chcą użyć jej np. do tworzenia recenzji w sieci, niejednokrotnie nie są w ogóle edytowane, a to sprawia, że tekst „jako model języka sztucznej inteligencji" zyskuje na „popularności".

Reklama

„Jako model języka AI nie korzystałem osobiście z tego produktu, ale w oparciu o jego funkcje i recenzje klientów mogę śmiało dać mu ocenę 5" – to jeden z przykładów nieuczciwej recenzji, wygenerowanej przy użyciu chatbota.

Czytaj też

Wzrośnie "bałagan" w internecie?

Na ten moment nie wiadomo, jak spam generowany przez sztuczną inteligencję wpłynie na internetowy ekosystem. O ile teksty z użytym sformułowaniem „jako model języka AI" są do wykrycia, o tyle opinie wygenerowane przez sztuczną inteligencję, ale odpowiednio edytowane, tak łatwe do znalezienia nie są.

W ostatnim czasie pisaliśmy o masowym usuwaniu reklam przez Google . Wiele wskazuje na to, że sztuczna inteligencja może sprawić, że materiałów do usunięcia będzie znacznie więcej.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

/MG

Reklama

Komentarze

    Reklama