Reklama

Cyberbezpieczeństwo

Sztuczna inteligencja zanieczyszcza sieć. Problemem spam i fałszywe recenzje

Autor. Maxim Ilyahov/Unsplash

Rozwój sztucznej inteligencji to nie tylko generowanie odpowiedzi na zadawane przez nas pytania. Okazuje się, że AI wykorzystywana jest też do wytwarzania spamu czy pisania fałszywych recenzji.

Reklama

Wyrażenie: „Jako model języka sztucznej inteligencji (...)" stało się znane dzięki ChatowiGPT, który w ten sposób zastrzega część swoich odpowiedzi. Dzieje się to wtedy, gdy chatbot pytany jest o kontrowersyjne kwestie lub w momencie, gdy ma wyrazić opinie na temat czegoś subiektywnego.  

Reklama

Portal „The Verge" ujawnił, że popularna fraza jest coraz częściej spotykana w przestrzeni wirtualnej. Wynika to nie tylko z powodu rosnącej popularności sztucznej inteligencji, ale także z powodu lenistwa osób, które używają jej w nieuczciwy sposób.

Treści wygenerowane przez AI dla tych, którzy chcą użyć jej np. do tworzenia recenzji w sieci, niejednokrotnie nie są w ogóle edytowane, a to sprawia, że tekst „jako model języka sztucznej inteligencji" zyskuje na „popularności".

Reklama

„Jako model języka AI nie korzystałem osobiście z tego produktu, ale w oparciu o jego funkcje i recenzje klientów mogę śmiało dać mu ocenę 5" – to jeden z przykładów nieuczciwej recenzji, wygenerowanej przy użyciu chatbota.

Czytaj też

Wzrośnie "bałagan" w internecie?

Na ten moment nie wiadomo, jak spam generowany przez sztuczną inteligencję wpłynie na internetowy ekosystem. O ile teksty z użytym sformułowaniem „jako model języka AI" są do wykrycia, o tyle opinie wygenerowane przez sztuczną inteligencję, ale odpowiednio edytowane, tak łatwe do znalezienia nie są.

W ostatnim czasie pisaliśmy o masowym usuwaniu reklam przez Google . Wiele wskazuje na to, że sztuczna inteligencja może sprawić, że materiałów do usunięcia będzie znacznie więcej.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

/MG

Reklama

Komentarze

    Reklama