Cyberbezpieczeństwo
Google usunął 5 mld fałszywych reklam w 2022 roku. Firma uruchamia Centrum przejrzystości
Google w 2022 r. zablokował lub usunął ponad 5 miliardów nieodpowiednich reklam, a także ograniczył zasięg 4 miliardów z nich. Firma stworzyła też narzędzie, którego celem będzie dostarczenie użytkownikom większej wiedzy na temat wyświetlanych reklam.
Google zaprezentowało kolejny raport dotyczący bezpieczeństwa i prywatności systemu reklamowego. Według danych Google Ads Safety Report do którego uzyskaliśmy dostęp, firma w ubiegłym roku usunęła ponad 5 miliardów nieodpowiednich reklam, a także dokonała ograniczenia zasięgu ponad 4 miliardów z nich. Jak pokazują statystki, doszło też do zawieszenia niemal 7 milionów kont reklamodawców.
Co warte podkreślenia, dane z 2022 roku wskazują na to, że Google – w stosunku do 2021 r. – usunął o prawie 2 miliardy więcej fałszywych reklam.
Do grona najczęściej blokowanych reklam zaliczono te o treściach dezinformujących oraz nieodpowiednich (np. podżeganie do przemocy). Sporo z nich nawiązywało też do wojny toczącej się w Ukrainie.
Czytaj też
Reklamy a wojna
Jak wskazuje Google, firmie udało się zablokować 17 milionów reklam, nawiązujących do wojny toczącej się za naszą wschodnią granicą. Zablokowano też niemal 24 miliony dezinformujących reklam (na temat zdrowia, zmian klimatu, itd.) Do blokady doszło na 300 tysiącach stron wydawców.
Dane zaprezentowane w raporcie przedstawiały też więcej informacji na temat działań firmy w stosunku do rosyjskiej agresji. Usunięto reklamy, które pochodziły z 275 stron internetowych finansowanych przez Rosję. Gigant poinformował także o zawieszeniu większości działań komercyjnych na terenie tego kraju. Chodzi tu zarówno o wstrzymanie wyświetlania reklam, ale również o ograniczenie widoczności reklam pochodzących od rosyjskich reklamodawców czy blokadę monetyzacji rosyjskich mediów, finansowanych przez rosyjskie państwo.
W jaki sposób reklamy są weryfikowane? Według informacji zawartych w raporcie, firma polega na zgłoszeniach pochodzących od użytkowników, a także na zautomatyzowanych systemach opartych na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym.
Czytaj też
Centrum przejrzystości reklam
Google pochwaliło się również stworzeniem nowego narzędzia umożliwiającego zyskanie większej kontroli nad reklamami wyświetlanymi na jego platformach ( m.in. YouTube ). Celem ma być „zapewnienie większej transparentności wyświetlanych reklam" - czytamy w raporcie. Z informacji podanych przez twórców raportu wynika, że dzięki Centrum przejrzystości reklam użytkownicy będą mogli sprawdzić, jakie reklamy uruchomił dany reklamodawca, a także które reklamy były uruchamiane w danym regionie.
To kolejne posunięcie Google w kontekście próby uporządkowania systemu reklamowego. W październiku 2022 r. firma udostępniła Moje centrum reklam. Celem narzędzia jest pomoc użytkownikom w samodzielnym zarządzaniu pojawiającymi się reklamami.
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].
Haertle: Każdego da się zhakować
Materiał sponsorowany