Reklama

Cyberbezpieczeństwo

Poczta Polska wspiera kampanię MON dotyczącą dezinformacji

Autor. fot. Poczta Polska

Poczta Polska włączyła się w kampanię informacyjną prowadzoną przez Ministerstwo Obrony Narodowej. W ramach akcji „Walka z dezinformacją” w ok. 4,7 tys. placówkach pocztowych pojawią się plakaty i ulotki ostrzegające przed rozpowszechnianiem treści, które mogą zagrażać bezpieczeństwu Polski i Polaków.

Reklama

Dezinformacja to jedno z groźnych narzędzi wykorzystywanych powszechnie w czasie wojny prowadzonej na terytorium Ukrainy. Polega ona nie tylko na tworzeniu fałszywych informacji, ale także na angażowaniu użytkowników mediów społecznościowych w ich rozpowszechnianie. Często – ze względu na brak wiedzy na temat mechanizmów dezinformacyjnych – użytkownicy włączają się w ten proces zupełnie nieświadomie.

Reklama

Czytaj też

Reklama

W ramach kampanii dotyczącej walki z dezinformacją, materiały przygotowane przez MON dostarczają wiedzy, jakich wiadomości szczególnie nie powinno się przekazywać i upubliczniać (m.in. dotyczących wojska i pojazdów wojskowych), co powinniśmy robić, aby uchronić się przed fałszywymi informacjami i jak się na nie uodpornić. W czasach gdy informacja ma także duże znaczenie militarne, stosowanie się rad do MON, zapisanych w formie prostych komunikatów, może znacząco wpłynąć na zwiększenie bezpieczeństwa kraju oraz każdego z obywateli.

Informacje o akcji „Walka z dezinformacją” będą promowane w placówkach pocztowych (placówki własne i ich filie) w formie plakatów i ulotek. Materiały znajdą się w ok. 4,7 tys. lokalizacjach do końca kwietnia br.

„Poczta Polska, jako podmiot, który ma szczególne znaczenie w systemie obronności państwa (m.in. jest jedynym operatorem pocztowym o statusie przedsiębiorcy o szczególnym znaczeniu gospodarczo-obronnym) ma szczególną rolę w budowaniu bezpieczeństwa państwa, tak istotnego w sytuacji wojny w Ukrainie. Dezinformacja to potężne narzędzie, wykorzystywane w celu wprowadzania w błąd oraz wywołania niepokojów i animozji. Udostępnienie materiałów w naszej sieci placówek, odwiedzanych codziennie przez dziesiątki tysięcy osób, może znacząco wpłynąć na zbudowanie świadomości społecznej na temat tego że jak wielką siłę rażenia ma fałszywy komunikat” – komentuje Tomasz Zdzikot, prezes Zarządu Poczty Polskiej.

Czytaj też

Solidarność z Ukrainą

W ramach solidarności z Ukrainą, Poczta Polska – jeszcze przed rozpoczęciem kampanii MON - nagłaśniała wśród pracowników komunikaty rządowe na temat dezinformacji, publikowane przez Rządowe Centrum Bezpieczeństwa oraz Centrum Informacyjne Rządu.

Czytaj też

/Na podst. informacji prasowej

Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

Reklama
Reklama

Komentarze