Reklama

Cyberbezpieczeństwo

PKP PLK poszukuje nowego dyrektora ds. transformacji cyfrowej

PKP PLK prowadzi postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko dyrektora ds. transformacji cyfrowej. Przyszły członek zarządu będzie musiał się zmierzyć m.in. ze sprawą GSM-R.
PKP PLK prowadzi postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko dyrektora ds. transformacji cyfrowej. Przyszły członek zarządu będzie musiał się zmierzyć m.in. ze sprawą GSM-R.
Autor. By Magiera188 - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=48336759

PKP Polskie Linie Kolejowe poszukują nowego dyrektora ds. transformacji cyfrowej. Przyszły członek zarządu wypełni wakat, który powstał w styczniu po odwołaniu Piotra Kubickiego. Będzie musiał się zmierzyć z wyzwaniem, jakie dla zarządcy infrastruktury stanowi sprawa GSM-R.

Postępowanie kwalifikacyjne na nowego członka zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych ruszyło w ostatnim tygodniu lutego. Z informacji udostępnionej na stronie narodowego zarządcy infrastruktury wynika, że stanowisko będzie obsadzone do końca obecnej kadencji zarządu, tj. do 2027 roku.

    Reklama

    Poszukiwana osoba z doświadczeniem

    Czego konkretnie spółka wymaga od kandydatów? Przede wszystkim mogą się zgłosić osoby z wykształceniem wyższym, posiadające minimum 3 lata doświadczenia na funkcji kierowniczej związanej z cyfryzacją, cyberbezpieczeństwem oraz digitalizacją. Konieczny jest również rok doświadczenia w zarządzaniu firmą o rocznym obrocie przekraczającym 50 mln euro i średnim zatrudnieniem min. 251 osób w roku.

    Zgłoszenia razem z wymaganymi oświadczeniami i odpisami dokumentów mogą być przesyłane do siedziby PKP Polskich Linii Kolejowych w Warszawie do południa 26 marca br. Następnego dnia nastąpi ich otwarcie, zaś rozmowy kwalifikacyjne z osobami spełniającymi warunki będą prowadzone do końca kwietnia.

      Reklama

      Czekają spore wyzwania

      Dla nowego dyrektora PKP PLK ds. transformacji cyfrowej największym wyzwaniem będzie sprawa wdrożenia GSM-R na polskiej sieci kolejowej. Poprzednio odpowiadał za to Piotr Kubicki, który w styczniu został odwołany z tej funkcji. Kilka dni wcześniej do prokuratury zostało złożone zawiadomienie dotyczące działań i zaniedbań poprzedniego zarządu spółki, co miało spowodować straty w wysokości min. 2,9 mld zł.

      Jak informowaliśmy na łamach CyberDefence24, w trakcie posiedzenia senackiej komisji infrastruktury przedstawiciele PKP PLK przekazali, że powstanie wakatu spowodowało podzielenie obowiązków dyrektora ds. cyfryzacji między pozostałych członków zarządu. 

      Obecnym celem jest utrzymanie umowy z wykonawcą GSM-R i kontynuacja mediacji, zaś w połowie lipca ma się rozpocząć eksploatacja obserwowana systemu na linii kolejowej między Warszawą i Mleczewem k. Sztumu.

        Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:[email protected].

        Reklama
        Reklama

        Sztuczna inteligencja w Twoim banku. Gdzie ją spotkasz?

        Materiał sponsorowany

        Komentarze

          Reklama