Reklama

Cyberbezpieczeństwo

Alarm dla klientów Orange. Trwa atak cyberprzestępców

Orange oraz CERT Polska ostrzegają przed najnowszymi działaniami cyberprzestępców, którzy podszywają się pod znane marki, w tym banki i firmy kurierskie, aby wyłudzać dane osobowe i wykradać pieniądze.

Klienci Orange otrzymują wiadomości zawierające ostrzeżenia dotyczące działalności cyberprzestępców. Operator apeluje do nich, aby zachowali szczególną ostrożność i dbali o swoje bezpieczeństwo w sieci.

"W ostatnim czasie w zespol specjalistow cyberbezpieczenstwa CERT Orange Polska zarejestrowal wzmozone cyberataki poprzez wiadomosci SMS" (pisownia oryginalna) - czytamy w treści komunikatu.

Specjaliści tłumaczą, że w ramach najnowszej kampanii cyberprzestępcy podszywają się pod firmy kurierskie oraz inne znane marki, prosząc użytkowników o wejście na konkretne strony internetowe. Witryny w rzeczywistości są nośnikiem złośliwego oprogramowania. "Prosimy o zachowanie czujnosci" - zwraca się do klientów Orange.

Czytaj też

Kolejna kampania phishingowa

Podobne ostrzeżenie wystosował CERT Polska, należący do NASK-u. W komunikacie wskazano na kampanię phishingową, w ramach której przestępcy podszywając się pod bank. "Pod pretekstem reakcji na próbę oszustwa rozsyłają SMS-y z linkiem do fałszywego panelu bankowości internetowej" - podkreślają specjaliści.

Grafika przedstawia przykładową wiadomość rozsyłaną przez cyberprzestępców.
Grafika przedstawia przykładową wiadomość rozsyłaną przez cyberprzestępców.
Autor. Fot. CERT Polska (@CERT_Polska)/Twitter

Pod żadnym pozorem nie należy podawać danych, ponieważ grozi to ich utratą, a w konsekwencji - możliwością wyczyszczenia konta. CERT Polska apeluje o przekazywanie informacji dalej z myślą o bezpieczeństwie wszystkich użytkowników.

Czytaj też

Chcemy być także bliżej Państwa - czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać - zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

Reklama
Reklama
Reklama