Santander: pieniądze wróciły na konta poszkodowanych klientów
Autor. Mike Mozart/Flickr/CC BY 2.0
Bank Santander zapewnia, że zwrócił już wszystkie środki klientom, z których kont w sposób nieuprawniony wypłacano pieniądze. Instytucja wskazuje, że nie doszło do wycieku danych osobowych i informuje o podjętych krokach.
W miniony weekend (tj. 25-26 października br.) zrobiło się głośno o nieuprawnionych wypłatach środków z kont klientów banku Santander. Jak informowaliśmy, poszkodowane osoby otrzymywały niepokojące powiadomienia o tym, że ktoś wypłaca z ich rachunków oszczędności.
Santander: nie doszło do wycieku danych
Jak zapewnia instytucja, nie był to incydent masowy – obejmował transakcje w kliku bankomatach i dotknął kilkuset klientów. W komentarzu zamieszczonym pod naszym postem na Facebooku, Santander wyjaśnia, że nie doszło do naruszenia integralności systemów bankowych ani wycieku danych osobowych.
„Bank, po wykryciu transakcji oszukańczych, niezwłocznie wdrożył rozwiązania uniemożliwiające przestępcom dalsze działania” – czytamy w oświadczeniu. Co ważne, zgodnie z zapewnieniami, karty i oszczędności klientów mają być bezpieczne.
„Wszystkie karty, które zostały lub potencjalnie mogły zostać dotknięte przestępczym działaniem, zostały zabezpieczone. W ich miejsce nasi klienci otrzymają nowe” – wskazano.
Czytaj też
Pieniądze wróciły na konta klientów
Równocześnie Santander informuje, że zwrócił już wszystkie środki poszkodowanym klientom. Na tym sprawa się jednak nie kończy.
„Nadal pracujemy nad analizą tego incydentu. Współpracujemy w tej sprawie z organami ścigania oraz operatorem” – deklaruje bank.
Instytucja składa też zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].
Cyfrowy Senior. Jak walczy się z oszustami?