Odbierasz telefon z nieznanego numeru. Głos w słuchawce przekonuje Cię, że dzwoni z banku. Słyszysz, że „twoje pieniądze są zagrożone” i musisz przelać je na „rachunek zastępczy”. To scenariusz, z którym wielu z nas miało już do czynienia. Jak nie dać się naciągnąć i przechytrzyć cyberprzestępców? Cennymi radami podzielił się Adam Haertle, założyciel Zaufanej Trzeciej Strony.
Artykuł sponsorowany
Adam Haertle, założyciel Zaufanej Trzeciej Strony, w kolejnym odcinku cyklu #CyberPekao opowiada o tym, jak przechytrzyć oszustów i co zrobić, gdy odbierzemy telefon od nieznanej osoby, która namawia nas do szybkiego przelania pieniędzy na inne konto. Tłumaczy też, dlaczego każdego da się zhakować i nikt nie powinien się tego wstydzić.
„Wstydzić powinien się przestępca” - zaznaczył w rozmowie z CyberDefence24.pl.
„Prowadzę szkolenia z tego, jak nie dać się zhakować, jak nie dać się phishingowi, ale oczywiście kliknąłem kiedyś w link. Organizator jednej konferencji postanowił udowodnić, że wszystkich da się zhakować przed tą konferencją i wysłał link z informacją do uczestników: »tutaj zdjęcia do zeszłorocznego wydania« - ja na nim byłem i oczywiście kliknąłem. Link - jak mu się przyjrzałem - był fałszywy, ale nie zrobiłem tego przed kliknięciem. Jeśli trafimy w dobry moment, z dobrym przesłaniem po drugiej stronie, to każdy kliknie. Nie wstydźcie się tego, że kliknęliście w link phishingowy. Ważne, aby rozpoznać to po fakcie i ewentualnie zaradzić potencjalnym stratom” - podał przykład Adam Haertle.
Zawsze zgłoś próbę oszustwa
Dlaczego warto zgłaszać próbę przestępstwa? Jak to robić? Jak bank reaguje, kiedy zgłaszamy oszustwo? Tego wszystkiego dowiecie się z naszego najnowszego materiału wideo, który jest kompendium wiedzy z zakresu cyberbezpieczeństwa.
W I części wideo również redaktor Paweł Orleański przedstawi Cyberprzegląd, czyli najnowsze i najważniejsze informacje z zakresu cyberbezpieczeństwa i cyfryzacji w telegraficznym skrócie. Zobaczcie, co się działo w świecie nowych technologii.
Materiał jest dostępny po kliknięciu w okładkę artykułu lub na naszym kanale YouTube.