Reklama

Cyberbezpieczeństwo

Gmail i Kalendarz Google’a z szyfrowaniem po stronie klienta

Autor. Solen Feyissa / Unsplash

Popularne usługi Google’a w wersji dla firm – poczta elektroniczna Gmail i Kalendarz – dostały aktualizację wprowadzającą szyfrowanie po stronie klienta (CSE). Wcześniej wdrożono je w innych produktach Google Workspace.

Reklama

Szyfrowanie po stronie klienta (CSE) w Gmailu i Kalendarzu ma być wprowadzone dla wszystkich korzystających z tych usług w wersji Google Workspace Enterprise Plus, Education Plus oraz Education Standard po zakończeniu programu pilotażowego, który działał w 2022 r.

Reklama

O zmianach w poopularnym pakiecie usług dla firm i organizacji Google poinformowało na blogu firmowym .

Wprowadzenie CSE znacznie zwiększa bezpieczeństwo i prywatność danych przetwarzanych w ramach tych usług, w szczególności, gdy mowa o firmach i organizacjach wykorzystujących narzędzia Google'a w swojej codziennej pracy.

Reklama

Jak działa szyfrowanie po stronie klienta?

W skrócie – wdrożenie szyfrowania po stronie klienta sprowadza się do tego, że użytkownicy poczty Gmail, Kalendarza i innych usług Google, w których CSE jest obecne, mogą stosować własne klucze szyfrowania.

Dzięki temu nikt niepowołany nie będzie mógł uzyskać dostępu do zaszyfrowanych bezpośrednio na urządzeniu użytkownika dokumentów – i to on będzie sprawował bezpośrednią kontrolę nad kluczami szyfrowania i rozporządzaniem udzielaniem dostępu do nich.

Należy jednak pamiętać, że CSE w usługach Google nie jest domyślnie włączone i trzeba je samodzielnie aktywować.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama
Reklama

Komentarze