Reklama

Cyberbezpieczeństwo

Dyrektor NASK: Istotne są motywacje atakujących

Dr inż. Radosław Nielek, dyrektor NASK-PIB w czasie konferencji Secure 2024
Dr inż. Radosław Nielek, dyrektor NASK-PIB w czasie konferencji Secure 2024
Autor. N. Bochyńska/ CyberDefence24

„Powinniśmy zawsze pamiętać, że źródło zagrożeń leży w celach, interesach osób i organizacji. Poza kwestiami technologicznymi musimy koncentrować się także na motywacjach” – ocenił dr inż. Radosław Nielek, dyrektor NASK PIB.

W czasie konferencji Secure2024 dyrektor NASK dr inż. Radosław Nielek przypomniał, że „Polska była w awangardzie i znalazła się wśród tych, którzy ten problem dostrzegają i rozumieją”.

Jego zdaniem potrzebujemy otwartości na nowe technologie, zrozumienia i świadomości, że mogą wpłynąć na świat. Jako przykład podał komputery kwantowe czy kryptografię, które mogą na nowo zdefiniować, jak wyglądają zagrożenia.

Jako kolejną istotną kwestię wskazał sztuczną inteligencję: w przeciwdziałaniu, zrozumieniu, jak i dlaczego adwersarze atakują swoje cele oraz w zastosowaniach dotyczących bezpieczeństwa.

Czytaj też

Reklama

Otwartość na nowe technologie, ale i doświadczenie

„Potrzebna jest otwartość na nowe technologie, na co pozwala młodość, ale nie można zapominać o doświadczeniu, które jest niezbędne w bezpieczeństwie, by zrozumieć motywację ludzi, bo to zwykle ona stoi za przygotowaniem ataków” - stwierdził.

Dyrektor NASK PIB zaznaczył również, że powinniśmy zawsze pamiętać, iż źródło zagrożeń leży w celach, interesach osób i organizacji. „Poza kwestiami technologicznymi musimy koncentrować się także na motywacjach” – podsumował.

Reklama

Konferencja Secure2024 organizowana jest w dniach 16-17 kwietnia br. i skupia się na najnowszych informacjach o cyberbezpieczeństwie, cyberzagrożeniach, nowych technologiach i cyfryzacji.

Redakcja CyberDefence24.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

Czytaj też

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama
Reklama

Komentarze

    Reklama